Stort straff, transferfönster, insamling och resa!

Mikael Lidhammar fick idag sitt straff, för tacklingen mot Örebrospelaren senast.
7 matchers avstängning, varav 3 matcher omvandlas till böter á 7500kr.
1 match är redan spelad sedan Örebromatchen, så Lidhammar blir borta 3 matcher till.

Tacklingen var inte snygg, men Lidhammar får säsongens hårdaste straff. Helt absurt. Jag har sett värre tacklingar som inte ens resulterat i utvisning... Har också sett några av de andra avstängningarna den här säsongen, och Lidhammars tackling är INTE fulast. Så varför han skall straffas hårdast är för mig obegripligt.
Att lidhammar får straff säger jag inget om. Rätt i det, men nivån på straffen är bisarr.

* * * * *

Kl 24:00 i natt stänger transferfönstret. Telefonerna går varma hos agenter och sportchefer. Dock ser det inte ut att hända något mer i Oskarshamn, men jag skall följa kvällen/natten igenom för att se utifall att, och uppdatera er OM något händer i IK Oskarshamn...

* * * * *

Ni har nog redan läst att IK Oskarshamn försöker få hyran avskriven mm. Jag hade tänkt skriva om detta, och har börjat skriva om det. Men ej publicerat ännu. Texten kring mina egna tankar kring detta kommer troligen upp på bloggen i helgen.

Men Blue Front Support agerar nu. På www.bluefrontsupport.se har man nu startat en insamling.
Insamlingen går ut på att både privatpersoner och företagare utmanas att skänka pengar. Alla pengarna skänks sedan oavkortat till IK Oskarshamn.
Hur mycket man vill skänka är helt upp till er, alla belopp välkomnas. De 10 högsta bidragsgivarna kommer listas i tio-i-topplistan.
Läs mer på bluefrontsupport.se!
Jag rekommenderar alla att ställa upp och göra vad de kan för att ha kvar ett elitlag i hockeyallsvenskan!

* * * * *

Och när vi ändå snackar supporterklubben, ni har inte missat att Blue front Support anordnar en resa till Almtuna Lördagen den 25/2?!
400 kr för resan, och då INGÅR matchbiljett!
Resan är endast för medlemmar, men för 100 kr kan man köpa gästkort till de som ej är medlemmar i Blue Front Support och vill följa med på resan.
In och anmäl er nu!

Anmäler sig till resan, det gör man inne på Blue Fronts webplats, som ni hittar HÄR!
Man kan också anmäla sig på talsvar: 021-495 18 88 (ange om du är medlem eller ej, ditt namn och ditt telefonnr).

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: