julrim och god jul!

Förra året gav jag er ett julrim/juldikt.
Ska testa en variant av detta i år igen:
 
Snön ligger vit och julafton står utanför vår dörr,
jag tänker med detta inlägget; jag gör som förr.
Men i år blir ett annorlunda rim,
jag talar om vad konkorrenterna ska få, simsalabim!
 
Första presenten ut är inte så noga,
trots det går bra, gillar ingen Karlskoga.
Andra presenten blir min guldtand,
jag tror ni behöver den mer Leksand.
 
Tredje presenten jag delar ut blir en gås,
varför då, det var det jag kom på som rimmar på Västerås.
Fjärde presenten blir en trång städskrubb,
nu kan ni sopa fram era klubbfärger igen, Södertälje sportklubb!
 
Femte presenten blir ett långt och vackert trollspö,
men det behöver ni inte, miljoner trollas bort innan detta, Malmö.
Sjätte presenten blir frikort till psykvården,
det var inte så lätt i hockeyallsvenskan va Djurgården?!
 
Sjunde presenten blir NHL-namn så stora,
utan dem skulle ni inte vinna, fråga Mora.
Åttonde julklappen ska jag sno,
ingen fara, ni har ju Fahlanders pengar, Örebro!
 
Om nionde julklappstagaren bör man inte skoja,
ni började så bra, vad hände sedan Troja?
Tionde presenten blir en söt liten panda,
Ja, allt är exotiskt i Asplövens Haparanda!
 
Elfte presenten blir en hink med färger så bruna,
Nu kan ni måla om er fula hall, Almtuna.
Tolfte presenten blir en femkrona,
sedär, nu kan ni värva ny avdankad spelare Karlskrona.
 
Trettonde presenten blir denna vackra spaden,
Tingsryd, ni börjar bli pinsamma, gräv ner er och gröna brigaden.
Sista presenten jag ger er, en kram från min famn,
Jag älskar er alla från Oskarshamn! :)
 
 
Under julaftonen kommer jag tillbringa min tid med familjen, så det blir inget bloggande då.
Vill därför tacka er läsare för ni finns, och en riktigt god jul på er!!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack för ett roligt julrim :)
Önskar dig och familjen en riktigt God Jul :)

2012-12-23 @ 11:47:54
Postat av: Asplöven

Haha, skönt rim!

/AHC-fan

2012-12-23 @ 16:06:44
Postat av: Reaktor pojkarna

God jul Räkan Nu tar vi BostonGurkorna! På Annandag jul hoppas vi annars stänger vi O3 an också God Jul

2012-12-23 @ 16:51:35
Postat av: dasnail

Meh, vi har ju målat om vår hall ju. Från eeh, var det rosa (troligtvis var det en röd färg när ladan byggdes men färgen verkar ha falnat) till en fantastiskt glad grå färg.
God jul!

2012-12-23 @ 19:30:16
Postat av: IKO:are

Boforsare. Ni verkar jävligt bra. God Jul.

2012-12-24 @ 20:06:56
Postat av: Geographic

IKO gonna winn!

Postat av: Inter

IKO is good:

http://www.youtube.com/watch?v=mFZHywPIdtA&list=PLF2F163505F5582C3&index=187

2012-12-24 @ 21:16:13
Postat av: Musik

Another: Ni är starka:

http://www.youtube.com/watch?v=jk6wF4QAZLc

2012-12-24 @ 21:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: