Bekräftat att 3 juniorer lämnar...

Önskemål har funnits från er att jag skall se över läget i juniortrupperna.

Det jag hitills kan bjuda på är 3 spelare som lämnar IK Oskarshamn.

Filip Johansson lämnar IK Oskarshamn J18. Han kommer plugga i Mora, och spela för dem. Detta har Filip själv bekräftat.

J20, vad jag hitills fått bekräftat, är det 2 spelare som lämnar. Och det är inte vilka juniorer som helst... Båda har testat på spel på allsvensk nivå, i IK Oskarshamn...
Rasmus Djerf lämnar IK Oskarshamn, för spel i HV71.
Även Filiph Engsund lämnar IK Oskarshamns J20, för spel med HV71...
Uppgifterna är bekräftade av spelarna.

Filip Johansson har jag sett aldeles för lite av, för att veta alla kvaliteer, men klart ett tapp för IKO J18.
Djerf och Engssund, som jag sett betydligt mer av, både som juniorer, och i A-laget, där tappar ungdomssidan i Oskarshamn 2 riktigt stora talanger.
Ofta de som dessutom syns i målprotokollet. 39 respektive 47 poäng, på 22 matcher säger en hel del av förlusten IK Oskarshamn gör...

Men jag säger dock ett stort lycka till, till samtliga 3! Hoppas ni utvecklas vidare, och en dag hittar hem till IK Oskarshamn igen!
Jag kan inte klandra någon av dem, för att de tar chansen de fått...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: d e ju inte bra!!!!!

där e ju 2 st Me.talang riktigt tråkigt !!!!

2012-04-21 @ 15:12:54
Postat av: ?

Hur fan kan du säga att Filip johansson är en talang? Platsade inte ens i kvalet till j18 elit då har han inget o göra i en högre serie o göra!

2012-04-21 @ 15:19:55
Postat av: djerf och engsund dem.2 jag sett en hel del

2012-04-21 @ 16:20:57
Postat av: Haha

Haha, talang på Filip Johansson? Pinsamt skrivit.

2012-04-21 @ 16:21:15
Postat av: Räkan

Var läser ni att jag skrivit att Filip J är en talang?! Skrev att jag sett honom för lite för att göra en egen bedömning..

Läs innan ni hugger...

2012-04-21 @ 16:34:09
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis Djerf & Engsund :)

2012-04-21 @ 17:51:08
Postat av: Tompa

Synd på så bra killar , men hoppas dom kommer tillbaka .

2012-04-21 @ 18:39:54
Postat av: Avundsjuka

Hahah ni är ju helt otroliga, är det föräldrar som sitter och skriver här eftersom att ni inte anser fille J till talang? Han är ju 10 gånger bättre än alla j18;s 95 och 96;or.. Tråkigt och se att era barn e så talanglösa så dem stannar i Oskarshamn, fille hade fått spela i kvalet om IK hade kunnat hantera sina spelare, alltså inte straffa dem för att dem provspelar och lyckas i en annan klubb, patetiskt att peta en spelare bara för han har tryat för en annan klubb!

2012-04-22 @ 10:02:26
Postat av: Anonym

Haha, pinsamt. Filip är inte en talang, harnkommer få det jävligt svårt i mora. Frågan är bara när han flyttar hem igen? Ska vi säga 2,5 månad?

2012-04-22 @ 14:53:09
Postat av: Anonym

Jaa om han skulle flytta hem är de väll för ett a-lags kontrakt då!! Du kan inte sett mycket hockey du, men de är klart, ens egen grabb och dem som slickar röv är ju alltid bäst, enligt dina text rader.. Typiskt Oskarshamn inte inte kunna uppskatta och glädjas åt sina egnas framgång..Du verkar ju ha koll på spelarna..kanske ska bli sportchef tillsammans med Roger ? Haters gonna hate, keep it up!!

2012-04-24 @ 00:03:44
Postat av: Anonym

om nu inte filip j skulle vara en talang så skulle han väll omöjligt komma in i ett j18-elit lag?

2012-04-24 @ 11:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: