J20: IKO - TAIF

IK Oskarshamns J20 mötte under lördagen Tingsryd. Man förlorade med 3-5.
TYvärr är detta den enda rapportern jag fått i skrivande stund angående matchen.

MEN  tingsryd spelar som sagt ar i superElit, och dagens förlust får ses som "hedersam".  Skotten skall ha varit  jämna 36-40.

J20 har inte lalls samma lag som förra året: men fortsätter skadorna i A-laget, och J20-spelarna får träna med dem, då tror jag mycket på vårt kommande J20. Man har som målsättning att hamna i mitten av tabellen, men som det ser ut just nu, vågar jag hoppas på övre halvan av tabellen...
J18 som "måste" gå upp för framtida hockeygymnasie mm, de tror jag benhårt på denna säsongen. Nu har man ett rent J18-lag, som kan satsa fullt på det de gör. Men att kliva upp en division är en hård resa, och kraven finns ej för min del, men man kan alltid hoppas! Hittils ser J18 starka ut på pappret....

Även J20 växer, och man börjar få ihop sitt lag. Kan inte bli annat än spännande. Förra året hade man inget mål om att gå upp i SuperElit, men hade systemet varit sättvist, hade man varit där idag (tänker på Färjestad, som fick friplats, på Oskarshamns bekostnad, och på växjö, som i efterhand fick en friplåt, trots lovord MOT detta. Oarshamns J20 kunde varirit där idag -uttan den målsättningen)... I år har man ett helt annat lag, som kan hamna precis överllt i tabellen, men får man spelet att fungera, då kan man bli årets överraskning...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: P2

Inte för att det har med J20 att göra: Men varför vill IKO inte ha backen Janne Öberg som nu tränar med IKO och dessutom vill spela i IKO? Han lär ju vara minst lika bra som Lennartsson, troligen bättre.

2011-09-10 @ 10:07:45
Postat av: Anonym

Ursäkta! Du är på J sidan, byt tråd tack ??

2011-09-11 @ 00:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: