Inför: Borås vs IK Oskarshamn

Dax för IK Oskarshamn att brösta upp sig, mot seriekonkurrenten BH....

I morgon (onsdagen den 27/9, kl 19:00), möter IK Oskarshamn Borås på bortaplan.
IK oskarshamn kommer från en stark svit, med 3 raka vinster, varav de senaste är mot de förväntade topplagen Örebro och Mora.
IK Oskarshamn har kört dessa matcherna på 3 kedjor, men frågan är om man väljer att göra det mot Borås? För risken med att spela på 3 kedjor förmånga matcher, ja den är farlig, då det sliter och skaderisk mm ökar...

Med anledning av att man eventuellt kör med 4 kedjor (jag vet ej hur det blir i skrivande stund!), kan matchbilden bli annorlunda kommande matchen. Lagstrukturen kan komma att ändras, och spelare som varit bänkade, skall kanske bilda ny kedja? För att splittra de 3 befintliga gör man väll inte?!

Får se om jag hinner återkomma i ärendet, på hur laget ställer upp. Dock ej säkert jag hinner skriva något, då jag börjar jobba tidigt på Onsdagsmorgonen, direkt efter jobbet, hoppar jag in i bilen och kör till Borås, för att se matchen. Blir inte mycket mer datortid för mig innan matchen...

Och angående det, skall se om jag hinner lägga upp på bloggen i morgon, om/var man kan följa matchen online. Annars så kommer jag försöka skriva pausrapporter på bloggen, via mobilen.
Större matchhändelser twittrar jag om, och det kan följas på

Matchen då?
Detta är en av de där måstematcherna, för att hålla till i toppskiktet. Dock så har jag läskiga tankar i huvudet;
1: Vad händer med laget om man ändrar till 4 kedjor / vad händer om man INTE gör det (skador)?!
2: Tre raka vinster, då kommer en förlust tillslut... hur lång segersvit får vi?
3: Borås är svårspelade. Ställer alltid upp en köttmur, och gör allt för att ta ner motståndarnas spel, och sticka på kontringar...

MEN. IK Oskarshamn är bra. Och man har nu fått självförtroende på detta.

Hur går det då?
Jag har 2 möjliga scenarion, antingen fungerar Borås köttmur relativt bra, och det blir en målsnål historia, och matchen slutar 1-2.
Scenario 2 är att IK oskarshamn får ett tidigt hål i muren, Borås lyfter upp spelet, IKO får hål igen. jag då tror jag det kan rinna iväg med målen, då tror jag det kan bli 2-7!!!

Nu tar vi BH:n, och fortsätter att djävas med hockeysverige, alla experterna och Salo ;)

* * * * *

Kort info angående Troy. Ett litet surr angående Troys långa frånvaro startade, och att denna beror på att man vill frigöra en icke-EU plats. Detta kan jag dementera, då frånvaron beror på annat. Hjärnskada var första diagnosen, men vi kallar det numera "upper body injury". IK Oskarshamn arbetar med att få Troy i matchform igen, men måste sammtidigt vänta på ett läkaruttalande, som godkänner spel. idioti på att chansa och sätta honom i match förtidigt, och få ny värre skada på honom.
Dessutom så har vår andre målvakt Bengtsson skött sig bra de senaste matcherna!!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: Hasse

status på Lidhammar?

2011-09-27 @ 18:36:10
Postat av: Anonym

vems plats kommer lidhammar ta?

2011-09-27 @ 18:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: