IK Oskarshamn vs Troja: 4-1!!!

Hemmapremiär, och den slutade med 3 friska pinnar till IK Oskarshamn!
Inför matchen kritiserade Ljungbyfolket min syn på hur jag trodde matchen skulle se ut, då jag hävdade att Troja Ljungby skulle backa hem, och IK oskarshamn skulle vinna med 4-1... Nu är jag spänd på att höra Ljungbyfolkets tankar på min text jag hade inför matchen ;)
Kul att jag känner Troja bättre än deras supportrar...
Bara irriterande att jag ej satte några pengar idag på resultatet...

Innan match presenterades spelaren som blivit framröstad som "Powerplayspelaren", dvs den spelaren publiken fått vara med och betala på.
Detta blev Jadeland, och hur han svarade upp till sin nya tröja och titel, då han nätade 2 gånger idag!

Efter 11 minuter in i första gjorde Jadeland 1-0, i powerplay. Powerplayspelaren, gör alltså första målet i powerplay!
Även 2-0 skulle komma i powerplay - en spelform IK oskarshamn haft otroliga svårigheter med under försäsongen. Men denna gången är målskytten Uotila - som enligt rapport skall ha gjort sin bästa match i IKO-tröjan!

Men IKO skulle få fler powerplay, och 17 sekunder innan första pausvilan håller sig powerplayliraren jadeland sig framme igen!

IK Oskarshamn gjorde en utmärkt förstaperiod, men var inte nöjda. 6 min in i andra perioden kunde Löfstedt utöka till 4-0.

Troja skulle dock få ett tröstmål, endast 3 sekunder innan sista pausvilan. Men närmre än så kom de inte.
Sista perioden spelades bara av, och IK Oskarshamns första vinst säsongen 11/12 var klar!

På Lördag är det hemmamatch igen, då tar IK Oskarshamn emot Örebro, och samma dag, innan den matchen kan man se tre kronor legends möta "IKO legends".
Nu hoppas vi på 3 nya hemmapoäng, mot Örebro!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: ståplats

Tjena räkan.



När ska du skriva om j20?



mvh ståplats

2011-09-22 @ 00:02:18
Postat av: Ik hej

Ska man inte ha en tyst min för Stefan Liv, innan man sätter igång spelet?

Pinsamt.....................IK

2011-09-22 @ 08:41:17
Postat av: L

De är tragiskt de som hänt med Liv de var dock 43 till som omkom och de har varit tysta minuter ett flertal gånger överallt någon gång måste de vara slut, jag tycker inte de är specielt konstigt. De som är pinsamt är medlemspuben för helvete släpp på de så kommer de vara mycket mer folk skit i järnhesten malm bockstensmannen o dom andra..

2011-09-22 @ 11:10:00
Postat av: Björn

Tycker Robar gjorde det klart godkännt, och ett plus att man i så fall har två slovener som kan hålla ihop vid sidan av isen. Dock tycker jag att det är en defensiv pjäs som saknas. Någon som är stor och trygg som man kan luta sig mot. Offensiv kraft har vi redan i form av flera av de yngre spelarna som måsta få chans att lira på sättet de är bäst på.

Därmed - Hersley-lån från MoDo? Han har suttit två matcher utan att lira

2011-09-22 @ 12:03:18
Postat av: Tobias

HA hade tyst minut i omgång ett. Jag tycker fan det räcker. Det är såklart tragiskt men vi kan inte hedra dom i varenda jävla match. IKO har hållt tyst minut i 3 eller 4 matcher ink. träningsmatcherna. Nu går vi vidare!

2011-09-22 @ 12:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: