Inför: IKO vs Almtuna

Hemmamatch. Tom Linder tillbaks i Oskarshamnströjan igen. Förhoppningsvis även nyförvärvet Sam Lofquist spelklar (lite pappersarbete sm måste godkännas). Även Gråhns tillbaks i Arena oskarshamn (i Almtunatröjja).
Och en sjukt tät tabell, där man inte vill hamna på efterkälken i...

3 poäng mot Almtuna, och IKO har ett hyggligt utgångsläge sedan för PlayOff-platserna - oavsett att det är många matcher kvar...

Almtuna, som jag berättat tidigare också försöte värva Sam Lofquist, har haft lite backbrist. Skadade backar i Almtuna inför matchen är: Fredrik Sandgren, Eric Norin och Henrik Nilsson.
Med på skadelistan finns också tidigare Oskarshamnsbekanta Mattias Guter...

Almtuna kommer från 3 raka förluster, och söker revanch.
På 4 bortamatcher har Almtuna tagit 6 poäng (2 vinster och 2 förluster), och IK Oskarshamn har på hemmaplan spelat 6 matcher, där man tagit 11 poäng....

IK Oskarshamn har visat sig svårslagna på hemmaplan, och jag hoppas innerligt inte att detta är en tillfällighet!

Hur går det då?
Almtuna trodde jag skulle vara starkare i år, än vad man hitils visat. Och att de kommer från 3 förluster, det oroar, då det säkert är en trend de vill bryta.
Sam Lofquist hoppas jag blir spelklar, då det skrivits en del om hans första isträning idag, där han skjutit sönder målvaktssuspensoar mm... några tunga backsmål redan första matchen? varför inte?

Nu börjar jag visst tappa tråden lite... hur går det i matchen? Självklart vinner "mitt" IK Oskarshamn!
Frågan är bara om Almtuna drabbats av en liten motgång, och spelar uppgivet - då kan det bli stora siffror, eller om Almtuna ger allt och lite till för att vinna... då blir det tight... Tippar därför matchen, där jag möter mina 2 alternativ halvvägs: 5-3! Sista målet i tom kasse?
Jag tor som sagt var på en vinst med 2 mål, och Almtuna brukar hänga ca 3 kassar i Oskarshamn, därför det resultatet...

...och då har jag inte kalkulerat in om Markus Svensson gör en ny stormatch i Arena Oskarshamn....

Matchen spelas 19/10 kl 19:00 i Arena Oskarshamn

/Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: