Angående Sam Lofquist...

Sam blev ett hett ämne att diskutera - kul med fart bland kommentarerna!
Men... märker att några är kritiska till värvningen.
För mig är detta helt obegripligt, hur man kan såga någon man ej sett, och i samma mening ifrågasätta om sportshefen har sett spelaren?!

OK, jag vet inte Om Roger Jönsson har sett Sam, men oavsett vad, jag har inte hittat någon som har sett honom, som inte berömmer killen...
Tränare, lagkamrater, agenter, managers och fans - alla hyllar grabben.

OK, såga på, men avvakta tills vi vet vad han går för. Om 4 veckor, när beslut måste fattas om framtiden, då köper jag att man risar eller rosar. Men nu?!
Jag är glad ATT sportchef Roger agerar!
Jag är glad att man tar hit spelartypen man behöver, det vill säga en stor back....

Jag kan också meddela att jag har hört från säkra källor att IKO inte var ensamma om att vilja ha Sam... med i racet, ända in i slutet fanns Almtuna. Men IKO drog det längsta strået!

Och en annan sak... slängde ut videon innan, med Lofquist fantastiska (uppvisnings)straff.
Men som sagt var, det var uppvisning, och som back är det nog inte så vi kommer få se honom agera i match...
Har gått igenom lite material på tuben, där det finns matchsammanfattningar på film... och av det man kan se där - killen har ett slagskott! Ytterligare en Outila?!
Sök på hans namn så får ni alla målen från ett gäng matcher från hans lag, där kan man se honom lite då och då...

Och sedan fanns det några saker till, som jag vet några av er kommer älska - killen står upp för sitt lag.
Han backar inte för en fight...
Jag försvarar ej fighter eller något så (även att jag kan erkänna att det är sådant man vill se, samma sak som man vill se krockarna på rally)... Men det är inte själva fighterna, för de är inte något anmärkningsvärda, grejjen är att han backar inte för att stå upp för sig och/eller sitt lag.







Vad var det jag ville ha sagt med detta då?
Såga värvningar, inte mig emot, men ge dem chansen att visa vad de går för!!

Vill också passa på att understryka att merparten har varit positiva till värvningen...

Kontinen har nämnts... Orkar inte plocka fram "bevis-" länkarna nu, men efter 2-3 matcher förra säsongen så bombarderades gärstböcker mm på nätet av sura Oskarshamnare som ville se den vingliga backen sparkad.
Efter jul, när det gick sämre för laget, var han den som producerade, helt plötsligt var han en gud i mångas ögon... åsikter förändras, likaså hockeyspelare...
Samma personer som ville sparka honom, var de som blev mest upprörda över övergången till Malmö...

Avslutningsvis: Jag säger Välkommen hit Sam!

PS: jag nämnde det i en kommentar innan, men skriver det här med... sam har släkt i Sverige... Stor släkt. Ursprungligen stavar Lofquist sitt namn med Ö... Svenskt pass bör snart vara kirrat åt killen, och kommer fixas.

Ej säkert ännu om Sam får spela mot Almtuna på Onsdag, allt hänger på migrationsverket mfl... Förhoppningsvis skall han vara spelklar!
Vore kul om han vore det, så man får se honom direkt, och med tanke på att IKO snuvade Almtuna på det namnet ;)

/Räkan


Kommentarer
Postat av: Andreas

Fyfan vad gutt med en fighter!!!!

2011-10-17 @ 00:00:40
Postat av: Rusk

Jag är också positiv.

2011-10-17 @ 01:20:35
Postat av: Peter

Men vad stryk han fick! Han va ju inte ens nära att få in en jabb i någon av fighterna!

2011-10-17 @ 09:58:18
Postat av: Kristoffer

Bra inlägg räkan! Jag tror på grabben, hoppas han kommer igång rejält från början!

2011-10-17 @ 09:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: