Almtuna fällde IKO...

Jahop... vad skall man säga... IK Oskarshamn gör tydligen inte sin bästa match, och verkligen inte sin bästa andraperiod...

IK Oskarshamn förlorade med 2-3 (sista målet gjordes av IKO med endast 1 sekund kvar av matchen).
Målskyttar för IKO blev Poulsen och Hagelin.

Jag själv kunde inte se dagens drabbning, men fått info både via liverapportering, telefonsamtal och sms... men att jag skall börja analysera något jag ej har sett.. nä tack. Jag tänker ej heller skriva om vem jag tyckte var bäst.

Ni som såg får gärna fylla på med egna kommentarer, om vad ni tyckte...

Nä, nu är det upp på hästen igen som gäller.
På Fredag har IKO den "lätta" bortamatchen Sundsvall. Då hoppas jag ej man underskattar, spelar på halvfart eller annat trams. Fullt focus gäller, även för de matcherna som ser lättare ut, för de får man absolut inte förlora!

Nya tag!

Sam Lofquist fick ej vara med idag, då pappersgörat ej blev klart/godkänt i tid, men på Fredag, då bör han vara spelklar. Hoppas han kan tillföra lite energi och kraftskott i laget!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: IK

0-1 IK får inte ut pucken, Almtuna gör mål på sitt första skott. 1-2 ett höstlöv från blå. 1-3 handledsskott mellan tekn.cirkeln och sarghörnet. En riktig skitmatch från IK håll. Bra första byte i första där IK har 3-4 jättechanser. Sen hände inte mkt. Dåliga i PP. Ingen kräm i benen, såg riktigt segt ut. Almtuna var grå, ingen proppade svinet Gråhns (C). Varför??

2011-10-19 @ 22:11:40
Postat av: Osse

Sämsta match jag sett tror jag finns inget anfallsspel

Linder var inte speciellt bra men svårt för han i ett

nytt lag. vi får hoppas publiken kommer tillbaka för

nästan 2200 mot almtuna är imponerande.

2011-10-19 @ 22:12:44
Postat av: IK

Linder, såg om jag utrycker mig snällt.....lite matchovan ut. 4 min på botbänken och ett mycket tveksamt agerande på 1-3 målet där han som närmaste gubbe stannar vid stolpen. Viftar istället ut en ytterforward...

2011-10-19 @ 22:15:52
Postat av: affe

Powerplay har inte fungerat riktigt bra på hela säsongen. Dags att byta ut några spelare då "stjärnorna" inte levererar. Jag säger det igen, jag tror på Löfsteth, grym puckkontroll och slår finfina passningar.

2011-10-19 @ 22:19:39
Postat av: Andreas

Varken inställning eller hjärta fanns på planen idag.

2011-10-19 @ 22:31:06
Postat av: IKFAN

Skulle gärna vilja veta lite hur det går för Jakob Bertilsson i Olofström, skulle du inte kunna försöka få tag på honom för en intervju så man har koll även på de utlånad spelarna tack på förhand!

2011-10-19 @ 23:01:15
Postat av: Sören med bröd

Jag pratade med Sam Lofqvist idag. Han säger att han ser fram emot minst två hockeyår i Sverige samt att han ska försöka bättra på språkkunskaperna parallellt.

Om det däremot blir i IKO återstår att se.

// Sören med bröd

2011-10-20 @ 00:27:45
Postat av: Anonym

McGrath för jävla kass! sämst igår han gör inget ! ner med han i 3 kedjan kanske och upp med Nybeck som kämpar! eller skicka hem helvetet

2011-10-20 @ 06:55:10
Postat av: affe

Skicka Valdix också!!

2011-10-20 @ 08:03:05
Postat av: Tommy

Mental tränare? Inte dumt o ta hjälp. Nåt fel är det.

2011-10-20 @ 10:26:06
Postat av: Inte lätt

Tror vi får jäkligt svårt också mot Sundsvall. Backlinjen är alldeles för dålig.

2011-10-20 @ 10:34:49
Postat av: Anonym

ingen i laget jobbar tsm

2011-10-20 @ 10:38:28
Postat av: Ståplats

Janne Öberg till Almtuna. Synd egentligen. Varför inte IKO?

2011-10-20 @ 11:04:37
Postat av: Andreas

Bara dom visar lite inställning & attityd så kommer dom slå Sundsvall men går man in med samma inställning som mot Almtuna, ja då blir det förlust!

2011-10-20 @ 11:10:52
Postat av: Anonym

Jadeland-Ryan-lövstedt

poulsen-mcgrath-rodman

gibbs-nybeck-hagelin

lidhammar-olsson-valdix

outila-hulström

ljungqvist-Lofquist

Linder-Morin

så ska kedjerna se ut

2011-10-20 @ 13:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: