Inför: IK Oskarshamn vs Tingsryd

Tengsry, Hästhandlarna, Bävrarna, skattefuskarna eller bara bönderna. Tingsryd har under de senaste åren fått många olika namn, då de varit ett lag vi lärt oss älska att hata... Nuförtiden har Leksand sprungit om med hästlängder, men något speciellt är det allt fortfarande att möta Tingsryd.

Nuförtiden har vi inte många derbyn, och många av derbyna mot Tingsryd har varit... spektakulära. Finns tråkiga minnen och goda minnen, både på och utanför isen. Men under "modern" tid har det inte varit så mycket stök utanför isen iallafall.

Men det var inte det som detta skulle handla om. Startade upp inlägget som jag gjorde, för att jag vet att jag själv kallar Tingsryd för skattefuskarna eller hästhandlarna mm. Jag startade upp inlägget så, utifall jag skulle råka använda mig något av de namnvalen i denna texten... Gör jag det så beror det hela på att jag antingen skriver snabbare än vad hjärnan alltid hänger med på, eller för att jag helt enkelt gillar att småretas med våra grönvita "vänner".

Markus Svensson, som spelade utmärkt senast, och höll nollan mot Västerås är tillbaks i AIK. Markus fick förövrigt hoppa in i måndagens elitseriematch mot HV71. Markus kom in i sista perioden och höll nollan i den...

I målet blir det Bengtsson som åter får chansen att visa upp sig.
Vår danska vän Poulsen är ej med, då han är iväg med Danmarks landslag - klart stort avbräck att mista spelaren som leder interna poängligan, och spelaren som gillar att driva in mot mål.
Lite tur för Oskarshamn att Slovenien inte krävde med sig David Rodman också!

Tingsryd startade serien svagt, för att senare rycka upp sig och plocka tunga skalper som mot Malmö. men senaste omgången, förlorade man mot Leksand - trenden håller i sig - IKO tycks alltid få möta lag som förlorat omgången innan!

Tingsryd är dock som starkast på hemmaplan, där man tagit de flesta av sina poäng. På bortaplan innehar man endast en vinst och en övertidsförlust.
Tingsryds svaga bortafacit talar klart för Oskarshamns fördel. Men å andra sidan har IK Oskarshamn nu 3 raka vinster, och att IK Oskarshamn tar 4 vinster i rad är mycket sällsynt...

PP:
IKO: 16,22%
TAIF: 16,42%

BP:
IKO: 78,26%
TAIF: 66,67%

I powerplay är båda lagens statistik väldigt jämn. Oskarshamn boxplay är inte superbra, men Tingsryds är faktist sämst i hela allsvenskan.
Det är i powerplay vi bör avgöra matchen i! Passa på att snygga till powerplaystatistiken!

Resultatet: Jag både hoppas och tror att om IK Oskarshamn skall klara att ta 4 raka vinster, då är det nu det gäller! Och klart att vi går för det då?! Kommer IKO igång tidigt med sitt spel, då tror jag det kan rinna iväg idag (Tingsryds matcher brukar rinna iväg åt det ena eller det andra hållet). resultatet sätter jag därför till 6-2.

Nu ger vi allt för att IKO skall få sin fjärde raka vinst! Nu visar vi vilket allsvenska lag som är bäst i Småland!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: osse

Visst kan IKO vinna fjärde raka se på Örebro som vunnit nio raka.

2011-11-08 @ 12:01:53
Postat av: Stefan

Oskarshamn kommer aldrig vara ett bra hockeylag tyvärr.. Men lycka till ikväll :) /Leksands-fan

2011-11-08 @ 17:59:46
Postat av: Rusk

Leksands-fan uppvuxen i O-Hamn förstås? Patetisk är du.

2011-11-08 @ 23:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: