IK Oskarshamn tog fjärde raka!

IK Oskarshamn tog sin fjärde raka seger, då man idag spöade Tingsryd på hemmaplan.
Men oj vad nervöst det skulle bli....
Tingsryd tar ledningen i matchen, då de kan göra 0-1 efter halva första akten. Och detta efter massiv Oskarshamnspress.

men med dryga 3 min kvar av första perioden kan C-J Svensson kvittera, och 1 minut och 28 sekunder senare kan hagelin ge oskarshamn ledningen till 2-1!

Otroligt vikktig vändning, snabbt i slutet av första perioden.

Andra perioden blev mållös. Oskarshamn skapade mest, men Tingsryd betydligt piggare än vad man var i första perioden.

Så kom det. I sista perioden. Tingsryd kvitterar, och ger dem onödigt med energi. Men efter 11:53 kan Hultström göra det avgörande målet 3-2!

I slutet pressar Tingsryd på, och plockar sin målvakt. Och med dryga 10 sekunder kvar missar Tingsryd öppet mål! istället kan IKO skicka iväg pucken in i den tomma buren, men videodommaren tyckte signalen gick innan målet gick in, slutresultatet alltså 3-2.

Otroligt skönt!

Nästa match är på fredag, borta mot Leksand. Då skall Salo plockas ner på jorden!
Leksand förlorade för övrigt ikväll mot formsvaga Malmö - känns det igen?! Laget IKO skall möta, förlorar omgången innan?!

Nu skall jag luta mig tillbaks, lugna mina nerver - då kvällens match blev sjukt nervös - och pusta ut.
Alltid gott när Oskarshamn vinner, alltid gott när vi vinner över Tingsryd!!

Skotten: 29-26

/Räkan

Kommentarer
Postat av: tompa

IKO spelade dåligt i kväll,dom två målen vi släpte får man säga var markeringsmissar.för övrigt var det mest hawai.lir,men det är ju målen som räknas som tur är.En skärpning på fredag mot leksand behövs verkligen.

2011-11-08 @ 22:12:33
Postat av: Andreas

Börja tackla förfan!

2011-11-08 @ 22:24:39
Postat av: Affe

Skitmatch trots vinst. Inga tacklingar, uruselt powerplay. Dags att ta in Lövet i PP. Frugans bror bor i Olofström och säger att Lövet är grym i PP, bra spelfördelare och bra på att snurra och hålla pucken. I dagsläget behövs en sån kille, ge honom chansen för tusan. Det behövs en förändring!

2011-11-08 @ 23:22:57
Postat av: Anders

Skulle vilja se mer skott PÅ mål i PP och mindre snurr.. Sen att backarna inte byter plats med så dom har klubban in i banan!

2011-11-09 @ 05:32:18
Postat av: Rodden/NKPG

Grattis IKO till ännu en viktig seger! Nästa helgmatch så finns jag förhoppningsvis i Arenan! Väl mött

2011-11-09 @ 07:22:09
Postat av: Bego

Gott med vinst. Förstafemman fungerar bra nu. Tycker fortfarande Gibbs hör hemma i en fjärdelina, jäkla kämpe men inte så mycket finess. Missar ofta passningar. Skulle vilja se Lidhammar- Ryan- Lövstedt i stället. Nu är det skärpning så tar vi Leksand. Hade varit gott med en femte.

2011-11-09 @ 16:32:53
Postat av: roggan

Räkan om du ska kommentera matcherna se till att va på plats! Annars kan du lägga ner.

2011-11-09 @ 17:05:09
Postat av: Räkan

Skulle jag strunta i att rapportera matcher jag ej kan se, skulle det gnällas för det - och hålla bloggen inaktuell/ouppdaterad -> ointressant.



Däremot när jag skriver om matcher jag ej sett hyllar jag ej eller sågar ej. kan ej göra det med matcher jag ej sett.



jag ringer dessutom runt till folk som sett matchen, och ber dem ge sin syn av matchen.



Och matcher jag ej sett, då slriver jag mest målförloppen, för det är det jag garanterat vet. Läser ni annat i en rapport beror det på att MINST 3 olika telefonsamtal sagt samma sak till mig.



Ber om ursäkt för att jag ej bor i Oskarshamn och kan se alla matcher som jag vill...

2011-11-09 @ 22:16:35
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Pinsamt

Roggan du är ju helt blåst

2011-11-09 @ 23:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: