Tjecken från Oskarshamn i VM...

Ja, just nu när jag skriver detta spelar Sverige VM-hockey mot Tjeckien.
Men detta inlägg skall inte handla om detta, utan om några kommentarer som blev en kortare diskussion på bloggen....

Ämnet: Kamil Kastak
Frågan: Nationalitet

Signaturen IckeDicke skrev att Kastak var Slovak, Jan Banan rättade till tjeck, och Rusk fyllde i om att även han var säker om att Kastak var Tjeck.

Kamil kastak är tjeck. Precis som Jan Banan, så var det först Tjeckoslavakien, när de delades blev kastak Tjeck.
Beviset? Tja, Elitprospects? kastak hittar ni HÄR.

Meningen med detta blogginlägget? Tysta diskussionen?
Nej, meningen med detta blogginlägg är att när snacket drog igång kollade jag inte upp Kastak på elitprospects, utan letade reda på hockeybilden jag visste jag hade av honom.

Och då det är VM just nu, sverige möter tjeckien - så varför inte visa en IKO-tjeck från hockey-VM 95 för er...
(...och på bilden står det tjeckien...)

Och så här snygg var baksidan... läs klubb...

..snygg hjälm hade han också...

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: