Spelarintervju: Victor Löfstedt

Victor presenterades idag, som ny spelare till IKO på TryOut-kontrakt. Jag ringde därför upp honom, för en kortare telefonintervju.

Välkommen till IK Oskarshamn!
Tackar!

Du kommer från Olofström, liksom Roger Jönsson och Fredrik Söderström. Var det du som kontaktade dem, eller var det Roger som kontaktade dig?
...jag ville till Oskarshamn. Men de kontaktade mig också... Men min agent skötte allt det där. Allt kunde ordnas med ett bra sammarbete med Olofström.

Vad vet du om Oskarshamn som stad?
Inte mycket... har inte besökt staden något vidare...

Vad vet du om IK oskarshamn, som förening då?
Inte mycket där heller...
Men när jag ringde runt efter erbjudandet så hörde jag bara gott!

Var det fler klubbar som intresserade sig för dig?
Ja, det var en annan klubb...

Spelar den klubben på samma nivå som IKO, eller en annan division 1 klubb?
Det var en annan klubb i Allsvenskan, men Oskarshamn var klart det intressantaste valet.

Vad gjorde att du valde Oskarshamn då?
Jag trivdes bra med Fredrik som tränare. Oskarshamn var ett bra alternativ för mig.

Känner du (till) någon spelare i Oskarshamn?
Jadeland. Jag spelade tillsammans med honom som junior i Malmö. Vi gick dessutom i samma skolklass!

Du har ett TryOut-kontrakt med IK Oskarshamn nu. Vad tror du om dina chanser att få förnyat kontrakt med Oskarshamn?
Klart det blir tufft. Det är inte lätt att komma från div 1, och slå sig in i Allsvenskan.
Men jag kommer slåss hårt för att få en plats!

Om du inte får förlängt med IKO, blir det då Olofström igen för din del då?
Ja, Olofström vill jag tillbaks till isåfall...

Beskriv din spelstil.
Jag är bra på skridskorna. Jag har också en bra spelförståelse, och gillar att spela fram. Jag är mer en spelare som passar till mål än den som gör målen...

Tack för intervjuen, och lycka till nu!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: Anonym

i vilken kedja är han tänkt för ? inte andra va?!

2011-05-18 @ 21:02:04
Postat av: tom

Troligtvis inte eftersom han har fått try out kontrakt. Man kan ju hoppas att hans utvecklingskurva fortsätter. då kanske han är en man för en andra kedja

2011-05-18 @ 23:06:14
Postat av: tom

Troligtvis inte eftersom han har fått try out kontrakt. Man kan ju hoppas att hans utvecklingskurva fortsätter. då kanske han är en man för en andra kedja

2011-05-18 @ 23:06:42
Postat av: Anonym

vet att steffe p är viktig men hur mycket är han värd?, han är tillåldern och jaah.. känns som att man kan lägga dom pengarna på något bättre?, om hans lön nu är jättehög alltså

2011-05-19 @ 16:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: