Spelarintervju: Mikael Lidhammar

Helgerna är lite händelselösa... så jag gjorde som så idag att jag plockade upp telefonen och ringde till ett av säsongens nyfärvärv; Mikael Lidahmmar, för en liten intervju.
Jag har aldrig gillat norrländska, men killen svarade med världens skönaste Lule-dialekt. Får ni chansen att samtala med killen - ta den. Man blir glad av honom.
Här kommer intervjun, översatt till svenska/småländska ;)

Vad var det som gjorde att du valde att krita på för IK Oskarshamn?
...eeeee....eeeeee.... Jag hade en uppchnersäsong i Bofors, och ville revanchera mig från den säsongen. Oskarshamn kontaktade mig, och visade att de tror på mig. Det är ett bra ställe att utvecklas på.

Har du flyttat ner till Oskarshamn ännu, och börjat träna med laget?
Jag var nere i veckan, och körde med laget. Sedan så flyttar jag ner i början av Juni, och kör på fram till semestern. Men just nu är jag hemma i Luleå.

Vad har du för personlig målsättning kommande säsong?
Jag vill göra en jämnare säsong. jag vill få bort mina dalar jag hade förra säsongen.
(se ett exempel på en dal till topp HÄR - reds anmärkning)

Är det någon i laget du känner/har spelat med tidigare?
Nä, det är ingen.

Vad tycker du om Oskarshamn som stad?
Jag har bara varit i Oskarshamn veckan som var, så jag har inte hunnit bilda mig en bild av staden. Men det verkar vara en mysig stad.

Vad har du för hockeyidol/förebild?
hehehe, jag har nog vuxit ifrån det där...

Är det ingen särskild spelare du drömmar om att få spela tillsamans med?
Näe.

Hur skulle du beskriva din spelstil?
...eeee.... tja, jag är väl hyfsat tuff, och fullföljer. En slags powerforward.

Beskriv ditt bästa hockeyminne.
Det var i Luleå. Säsonngen hade gått tufft, och vi var nära kvalserien. Sista matchen var avgörande om vi skulle hamna i kvalserien eller ej. Vi var tvingade att vinna. då gjorde jag det avgörande målet, som höll oss kvar i elitserien. Det var underbart!

Tack Mikael för intervjun, och lycka till under säsongen!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: