...att vara först...

...på oskarshamnstidningen har det idag dragits igång en disskussion angående att vara först eller ej... läs OT:s bloggar...
Jag kan till de svara - , Oskarshamnarna kräver nyheter direkt - vilket CG på OT har gett i den mån han kan...
Men när detta sker, så gnälls det över att CG sabbar för IKO och dess förhandlingar....

Personligen tror jag detta "bråket" är aningen ärligt, men också aning sanningsenligt..
Dvs, IKO vill ha vissa namn "mörkade", för att få spelare till det priset man vill. Sammtidigt kräver supportrarna att veta vad som händer...
vad skall lokalblaskan göra... de valde att göra som supportrarna krävde, de grävde fram det man ville - som i detta fallet kunde skada föreningen...

Jag personligen har i några fall vetat vissa värvningar, men Roger Jönsson har bett mig att vänta till pressmeddelandet, för att respektera övrig media - då har jag respekterat det!
Både i respekt mot Roger - för att i fortsättningen få nyheter, men också för att visa att jag inte vill rapportera rykten (som kan skada klubben)
Samma sak gäller när Roger talat om "hemliga" värvningar, och bett mig vara tyst till dessa är klara för att nte skada förhandlingarna. Då respekterar jag detta för att jag vill klubbens bästa och jag vill behålla sportschefens förtroende.

Men jag vill också höra angående OT:s scoop, jag vill veta vad som händer, men jag vill inte att det skadar klubben...
Men precis som CG skriver, det är vad fansen kräver...

Mitt mål är att rapportrera om relevanta anbud som IK ger UTAN att skada klubben i mitt hjärta - där har OT och jag olika syner, då OT vill ha läsare - liksom jag, men de söker det de tror folket vil ha.

jag vill skriva om det som klubben och folket vill ha, utan att skada någon av dessa!!!

Jag kan och vill delge er viss fakta, men utan att skada IKO... Mitt hjärta brinner för IKO, och kan jag skada eventuella nyfärvärv, varför sabba i förhandlingarna....

I Vissa fall berättar inte IKO vad som händer - men som jag erfarat - tolka tystnaden som något poitivt. Dvs, tystnad betyder ofta att man försöker värva spelare som allsvenskan annars skulle vilja ha, men glömt...

Sedan så förstår jag OT. Jag vill också vara först med nyheter. Jag ser, liksom OT upp till mrmadhawk, som i regel är först - men inte till bekostnad av eventuella nyförvärv....

Jag gillar att OT gräver fram till det VI önskar att de kan gräva fram, men några av avslöjjanden borde kanske väntat någon dag...
Några av OT:s avslöjanden har jag fått nys om, men Roger bett mig  vara tyst om, och då är jag tyst om det - för att inte skada min klubb i hjärtat. JAG respekterar detta. men att media inte gör det försår jag... Så är det. Det är vad vad vi vill läsa. face the facts.

Vi vill ha nyheter, sammtidigt vill vi inte skada klubben.

OT har gett oss det ena av myntet - det tackar jag för. Sammtidigt blir jag ledsen över skadan de gör, i förhandlingar mm.
Men i det totala, skada eller ej, all publicitet de gör ger publicitet för IKO - vilket är BRA!
Jag kommer aldrig skriva om rykten, men jag kommenterar dem gärna. Jag kommer aldrig skriva om rykten, som bara är rykten, men jag kommer alltid älska rykten, då jag vet att det händer något i min klubb.

Jag kommer aldrig att skriva ner scoops, men kan de skada IKO, då gräver jag ej heller vidare...

Jag vill rapportera om vad som händer i IKO, och eventuella rykten, men inget som kan skada min favvoklubb!!!

Jag kommer fortsättningsvis gräva i scoops angånde IKO, och presentera dem i lämplig mån. Jag kommer också att fortsätta göra intervjuer mm, för att delge ER de svar ni förhoppningsvis söker.

mitt svar till debatten:
OT - Fortsätt gräva, och delge oss info, men i lämplig takt.
IKO - Delge oss mer/fortsätt att tala om vad som händer, dvs eventuella fövärv mm, utan att skada min klubb i hjärtat.

Svar på debatten? Vad tycker ni?! Kanks einte, men mina åsikter iallafall, särskilt till bloggen...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: H

Riktigt bra skrivet och förstår hur du tänker, den här bloggen har lyfts avsevärt sen du tog över den och hoppas att det fortsätter såhär :)

2011-05-13 @ 23:44:05
Postat av: Rusk

Det är nog också sättet han skriver på sin blogg som retar mig mest. Där han riktigt skryter om hur jäkla bäst han är. Det har aldrig varit klädsamt när någon skryter om hur bra denne är. Självgodhet och eget beröm har väl aldrig klätt någon?! Varför skulle det klä just honom nu? Varför inte låta prestationen tala för sig själv. Värst är väl när det handlar om musik. Men vem har bäst musiksmak undrar jag? Det är väl en tolkningsfråga i min värld. Nä det har blivit någon fjantig prestigetävling med enbart en som medverkar och där spårade det ur om ni frågar mig. Det verkar inte handla om läsarna utan om honom.



Vidare tycker jag det är "ruskigt" skoj när Gibbs vågar (på sin blogg som ligger på OT) ge sig in och kritisera. Mycket intressant.

2011-05-13 @ 23:47:04
Postat av: Coolingen

Gibbs har rätt. CG har bitit sig själv i rö... Hade jag varit Jönsson hade jag gjort processen kort med läckan/källan som förser CG/OT med infon.

2011-05-14 @ 11:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: