Lite info från årsmötet...

Jag har nu fått lite info från dagens årsmöte med Blue Front Support. Ett protokoll kommer presenteras om några dagar.

Men i stora drag:
• Endast 4(!) personer deltog!! vad var alla?! Bor man i oskarshamn hann man ju hem till slutet av fotbollsmatchen mot Finland iallafall... Blir det inte bättring, finns tankar om att lägga ner - och det vill väl INGEN?!

• Styrelsen drog nästan hela lasset själva föregående säsong, med allt runtomkringjobb, fler medlemmar behövs verkligen som kan tänka sig jobba med saker som tifon mm mm!

• Styrelsen kommer att bestå av 5 man nu, jämfört med tidigare 7. Jimmy kvar som ordförande (tillsvidare?). Mattias som kassör, Tobias inom marknad. Kennet kvar som suppleant. In med nya Johan Gyllensten som sekreterare - då Marcus hoppat av.

Tack Tobias K för infon!

Jag kontaktade också Marcus, som tidigare också hade hand om TIFO-gruppen, och frågade hur det blir med det nu, då han lämnat styrelsen.
TIFO-gruppen kommer bestå, men numera kommer Fredrik ha hand om den.

Nu är det upp till alla oss andra att hjälpa BFS att utvecklas. Detta gör vi genom att sluta upp i klacken, hjälpa till i TIFO-förberedelser, komma på möten, hjälpa till med annat "runtomkringarbete" och ENGAGERA sig!

Vill DU hjälpa till på något sätt, gå då in på www.bluefrontsupport.se, och anmäl ditt intresse. klicka antingen på "kontakt" eller skicka ut en "förfrågan" på forumet!
Det är VI tillsammans som är supporterklubben - inte bara de 5 i styrelsen! Hjälp dem att hjälpa oss att bli bättre! Bränn inte ut de som verkligen gör något, bjud in fler!

Fan, detta blev värsta filmtalet... men vad skall man skriva. Fortsätt ni i styrelsen att jobba på, och vilja utvecklas - ni jobbar på bra, fortsätt så.

/Räkan


Kommentarer
Postat av: H

Bra skrivet. Får hoppas att alla Oskarshamnare fattar vikten av att ha en bra supporterklubb och en bra klack. Det är ju för IK vi gör det här, komigen nu!

2011-06-08 @ 00:39:49
Postat av: Peter

Känns lite skumt att klaga om det på bloggen när du inte var där själv... Tydligen jobbade du, men tycker inte det spelar någon roll... Är det nu så viktigt som du vill ge sken av så borde du varit där...

2011-06-08 @ 11:50:09
Postat av: Tobias

Står på Räkans sida här. Svårt när man bor 14 mil ifrån.

2011-06-08 @ 12:51:26
Postat av: Peter

Håller med dig i sak Tobias, men när det enligt honom är så enormt viktigt att alla kommer på mötet så tycker jag han också borde varit där isf. När man pratar i menigar som "blir det ingen bättring så finns tankar på att lägga ner" så bör man varit med på mötet. Det är min åsikt och jag har full förståelse för dom som tycker annorlunda.

2011-06-08 @ 14:55:43
Postat av: matte

Det är 12,5 mil emellam o-hamn o lökerland!!!

2011-06-08 @ 17:23:31
Postat av: Räkan

Svar till Peter:

"Blir det ingen bättring så finns det tankar om att lägga ner" var INTE mina ord eller min förhoppning - det var vad BFS-styrelse meddelade!

Dessutom, jag bor i Växjö, har jobb och familj att ta hänsyn till. Ingen ursäkt, men en förklaring. Självklart hade jag deltagit på årsmötet om jag kunde. Dock så finns det gott om medlemmar som bor i oskarshamn, och alla har inte ens jobb och familj... men självklart skall de med jobb mm prioritera ett årsmöte.

jag eller

BFS, som var de som meddelade mig först sitt misstycke eller jag själv kräver ej att alla skall komma, men både BFS och jag hoppades på fler...



PS: om det har med saken att göra, hemifrån mitt bående till Arena Oskarshamn är det 13,13 mil för att vara exakt...



Och det sista, det hela handlade inte heller om att bara komma på årsmöten, utan att engagera sig. jag åker på så många matcher jag bara kan, jag har anmält mitt intresse till TIFO-gruppen - trots över 13 mil från planeringsbordet. Utöver det så försöker jag hjälpa BFS med inlägg på bloggen - vad gör du Peter för BFS?

2011-06-08 @ 18:41:11
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Henke, O-hamn

Jag kan säga att jag inte visste om att det var årsmöte i BFS igår förrän jag läste detta inlägg idag. Möjligen slarvigt av mig att inte vara mer uppdaterad på vad som händer men ett förslag kunde vara att BFS kan maila ut till medlemmarna att årsmöte kommer att äga rum, säg två veckor i förväg.



Personligen är jag inte inne på BFS hemsida så ofta nu när det inte är pågående säsong. Det här är givetvis något som ska framföras direkt till BFS vilket jag också tänker att jag ska göra.



Frid!

2011-06-08 @ 19:52:42
Postat av: Räkan

håller med dig henke... Förr i tiden skickade man ut snigelpost till alla medlemmar när det är åsmöten mm, vilket få gör idag. men grejjen med snigelpost till enskilda medlemmar var att det blev mer personligt. "föreningen ser mig - och de märker nog om jag inte kommer". Dessutom så får garanterat alla medlemmar infon - utan att behöva söka upp den själva...

I inbjudningar föredrar jag snigelpost, före mail, då de utan internet respekteras, och den personliga touchen blir bättre.

2011-06-08 @ 20:00:01
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Rusk

"Bra skrivet. Får hoppas att alla Oskarshamnare fattar vikten av att ha en bra supporterklubb och en bra klack."/Skrivet av H.



Ja om vi ska vara ärliga och verklighetsförankrade så ser vi väl resultatet nu ganska tydligt..

2011-06-08 @ 21:53:52
Postat av: Rusk

Jag står inte själv i klacken men jag kan tro att folk som står där undrar vart den så "himla" hårt jobbande styrelsen befinner sig under matcherna när det VERKLIGEN gäller. Träningsverk eller?

2011-06-08 @ 22:01:49
Postat av: Objektiv

Jag tycker det är fantastiskt med supporterverksamheten i Oskarshamn. Bara för att det inte kommer så mycket folk till styrelsemötet så betyder det inte att ni är dåliga på något sätt. Har bott på massor av ställen i Sverige, även i Stockholm. När man kommer till Oskarshamn känner man att det är ett jäkla härligt och varmt tryck på läktaren, vilket gör minst halva nöjet och upplevelsen! Kämpa vidare IKO och Blue Front Support! Ge inte upp!

2011-06-08 @ 22:24:48
Postat av: Silja Serenade

Har också bott i Stockholm i ca 11 år. Jämförelsevis: Oskarshamn har ett jäkligt bra och närmast sydländskt tryck på läktaren! Forsätt så!!!

2011-06-08 @ 22:28:47
Postat av: Tobias

Lätt att säga att vi inte ska ge upp men när det alltid är samma 5-6 man som får offra alla alla alla timmar så tröttnar man. fler måste hjälpa.

2011-06-08 @ 22:45:31
Postat av: Peter

Jag köper det räkan! Måste också passa på att tacka för en bra blogg! Hoppas på bättre uppslutning när säsongen väl sätter igång!

2011-06-08 @ 23:01:30
Postat av: Sittplats

Hoppas alla på läktaren kan ställa upp och skapa tryck, inte bara klacken!

2011-06-08 @ 23:12:42
Postat av: Rusk

Tobias@

Skit i allt annat "jobbigt". Lägg all energi på laget från klackplats genom strupen och handklapp. Det handlar om passion och det kommer av sig självt. Man behöver inte sitta i knät på IK.



Man kan betala entre och gå upp på läktarn och ge allt man har utan omvägen via kansliet.

2011-06-09 @ 00:07:03
Postat av: H

Rusk har en poäng där.



Men det finns mycket utöver det som måste göras om man sitter i styrelsen.

2011-06-09 @ 13:51:45
Postat av: Mattias

Att mailfunktionen inte används så flitigt beror på att den strulat väldigt mycket för oss. Vi jobbar på att inför kommande säsong ha en väl fungerande mail så att vi lättare kan få ut bra och viktig information till er alla!

2011-06-09 @ 19:34:40
Postat av: Rusk

Att stödja laget från läktarn har all prio om man kallar sig supporterklubb. annars kan man kalla sig för funktionär.

2011-06-10 @ 03:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: