Titta vad jag hittade!!

...ledsen, men det jag tänkte ta upp här som jag hittat är inget nyförvärv eller liknande, utan något från en av mina lådor här hemm...
Jag är nämligen samlare, har svårt att slänga saker, och så fort IK oskarshamn eller liknande är skrivet på saker mm, så åker de in i min speciella "IK-garderob".
Där finns allt möjligt från programblad, supporterartiklar till medlemskort mm mm...

Men idag hittade jag 2 saker som "rymt därifrån" och låg i en låda med saker jag trodde var skräp.
Innan jag skulle slänga lådan kollade jag snabbt igenom innehållet. Allt i lådan var skräp, utan 2 små bitar kärlek som låg i fel låda.

Föremål 1:
Detta fick igång mig... trodde faktist detta föremål var borta, men tydligen ej!
Föremål 1 är inget mindre än ett medlemskort till "White Wings" från säsongen 95/96.

Detta innebär att min samling medlemskort från de olika supporterklubbarna är komplett! :)

Föremål 2:
Under medlemskortet fann jag en sak till. Var inte lika kittlande att hitta, och väcker ej lika stor nostalgi mm, men är trots detta en klenod i IK Oskarshamn-sammanhang.
Föremål 2 var nämligen en biljett, men ej till en hockeymatch, utan till en fotbollsmatch...
Året var 1997, nästan på dagen 14 år sedan (3/7). IK Oskarshamn skulle möta ett kändislag från TV4. Nu var det ingen vidare underhållning i det hela, och kändisarna från TV4 var... just det, TV4-kändisar... inte mycket att hänga i julgranen. Roligast att se i kändislaget var dock Peppe Eng, från TV4-sprorten. Med fanns också Patrick Ekwall och diverse såpakändisar...


Avslutningsvis:
Kan lugna er alla om att dessa 2 bitar kärlek jag fann, numera är räddade och bor i IK Oskarshamnsreservatet i min garderob...

Har ni också, som min fru kallar det; "meningslösa hockeyklenoder", och vad i så fall?

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hur blir det tio år sedan det var 97? :)

2011-07-07 @ 21:30:12
Postat av: Räkan

heheh, lite för snabb matematik, skall ändra. Tack för uppmärksamheten :)

2011-07-07 @ 21:38:03
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: