Oskarshamn 10:a?!

Svenskaspel har idag slängt upp sina odds till HockeyAllsvenskan, där man kan betta på vilket lag som vinner Allsvenskan.

Vinner IK Oskarshamn (och man tippat det), ger det 75 ggr pengarna... Malmö ger 3,25 (lägst odds) och högsta oddset ges om man tippar på Troja ljungby - 150 ggr pengarna...

Alla oddsen:
Malmö: 3,25
Örebro: 4,25
Leksand: 4,40
Rögle: 5,50
Almtuna: 12,00
Södertälje: 18,00
Mora: 20,00
Västerås: 20,00
Tingsryd: 75,00
IK Oskarshamn: 75,00
Bofors: 100,00
Sundsvall: 125,00
Borås: 125,00
Troja-Ljungby: 150,00

Malmö och Örebro som lågoddsare var inte särskilt väntat. Oväntat dock att de "vågar" ge Södertälje så pass höga odds. Jag tror inte SSK vinner allsvenskan, men jag trodde svenska spel trodde mer på dem...
Troja som absulut högoddsare dock - Sundsvall, Borås och Bofors borde väll ändå fått högre odds än Ljungby?!

Tingsryd samma odds som IK Oskarshamn - nä, vi har väll allt ett bättre lag på pappret än vad de har?!
Dock lägger nog inte oddsansvarige så mycket energi på lagen under halva tabellen och neråt... då det bara är serievinsten man spelar om, inte övriga placeringar...

Hur eller hur, det jag ville påpeka var att JAG iallafall tror att IK Oskarshamn når bättre än en 10:e placering. Särskilt om någon stabil back snart presenteras...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Klappklapp

Tycker det känns väldigt svårt att gissa IKO:s placering kommande säsong. Att vi skulle sluta 10:a är inte alls omöjligt. På pappret ser Troja och Tingsryd inte så mycket svagare än IKO. Det av lagen som får låna Växjö-spelare kan mycket väl bli det som lyckas bäst.

2011-07-12 @ 11:06:33
Postat av: osse

Att Västerås har så låga odds är för mig en gåta,IKO

ser minst lika bra ut som dom.Att Troja är sist är

också konstigt,ser Borås,Bofors och Sundsvall som klart sämre lag.



2011-07-12 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: