Lite blandade rapporter...

Kommentar i föregående inlägg undrade kring mina tankar kring Adam Hobsons övergång till Borås... Jag har faktist inga stora tankar kring detta, men det kan bero på att det handlar om "fel" lag ;)
Men skall man nämna något om det så har Borås gjort ett jätteklipp, med sin lilla budget. Dock kommer ej Hobson bli någon frälsare där... kanske en bra spelare i allsvenskan, men i hela seriesystemet mätt, så blir han bara en i mängden.

som jag skrev igår är jag på resande fot, och sitter just nu i en stuga i Danmark. Igår skrev jag också att jag skulle slänga upp ett inlägg om matcherna mot Västervik, men låter det vänta en dag eller så, då jag fick annan inspiration idag.

Osby. Körde förbi där idag. Var målrika matcher där. Men jag har av någon annledning sjukt lätt att blanda ihop matcherna mot Osby och HC Dalen, men detta kan bero på att IK oskarshamn "alltid" vann med typ 10-0 mot dem... Särskilt mot Dalen... Ja, vi hade en sång/ramsa, som idag har försvunnit, den var "Sämre än Dalen, ja ni är sämre än Dalen..."
Vad beror denna sången på? Jo, IK Oskarshamn vann mot dem en gång i tiden mot dem RIKTIGT stort (har inga resultatböcker med mig, så jag har inga exakta år, datum eller resultat med mig), men IK Oskarshamn satte iallafall för en kort tid svensk rekord i A-lagssammanhang... man vann med typ 15 mål, om jag inte minns fel.

Och då när vi ändå seglat ifrån Osby, till Dalen till rekord, så måste jag nämna Skeeter Moores mål... Minns ej vilka det var mot, men han hade ett tag rekordet i det snabbaste A-lagsmålet. Det tog honom då 4 sekunder (precis som hans heliga ryggsiffra) att göra mål... Magiskt. Förra säsongen släppte vi in mål efter typ 10 sekunder 2 gånger om, mot typ Tingsryd.
Kommande säsong ser faktist mer lovand ut. OK, en målvakt jag ej sett eller vet något om, men målvaktsparet känns stabilare. Dessutom så har vi den vassaste toppen någonsin - enligt mig. Slår vi Skeeters mål på 4 sekunder kommande säsong?! självklart :D
Och levererar våra toppgubbar, då gör det inget om backsidan är instabil, för släpp in 10 mål, men gör man 11 så vinner man! :)

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Jag drar till Danmark imorn. Med tåget från Kalmar till Köpenhamn. Tror dock inte du befinner dig där utan på den stora halvön på västra sidan. Det hade jag gjort om jag hyrt en stuga i Danmark..

2011-07-22 @ 00:37:59
Postat av: Räkan

Jag är nära Tyskland (skall dit också för att köpa mjölk....), men stugan är i Rödby. Ha det nice i Köpenhamn!

2011-07-22 @ 08:35:58
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: IK

trevligt me lite nostalgi

2011-07-22 @ 18:39:21
Postat av: Ickedicke

Jani Forsström klar för Alleghe

2011-07-22 @ 18:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: