Ingen nostaligi från Nybro...

INget har nytt har rapporterats idag... Jag hade tänkt därför nu på min semester slänga upp lite nostalgi från Nybromatcherna, dvs inte från de senaste utan från division 1-2-tiden... Men den texten ligger visst kvar hemma, och jag fixar inte att dra det från minnet... vill ju inte ange felaktiga fakta mm.

Men dock kul att Nyheterna.net kört rimliga hockeyrelaterade inslag de sista dagrana... de sista dagarna har det varit 2 inlägg angående IK Oskarshamn om dagen - vilket är mycket bra!
Bland annat:
IK Oskarshamn bjuder på korv igen

Nu behövs lugn och ro...

IK Går till slutspel...

Nyheterna har ej varit min lokalblaska, särskilt då jag enbart utnyttjar lokalblaskorna för att läsa hockey. Men denna veckan har de varit bra - iallafall på nätupplagan!
Oskarshamnstidningen är väldigt beroende av CG, och kan tydligen ej skriva något om IKO utan honom, och när han väl är inne och skriver, så handlar det om avslöjanden som ibland kommer lite för tidigt... JA, ja gillar att läsa avslöjanden om IK, jag tom älskar det, men jag HATAR när det skadar klubben, dvs förhandlingarna grusas.
Nyheterna har denna veckan visat att man kan skriva om klubben i vårat hjärta, utan att sätta grus i maskineriet!
Dvs, man kan skriva om laget vi älskar, utan att avslöjja något. Bara en sådan simpel sak som priset på träningsmatchen och planerna på första isträningen är grundläggande för oss IK-fans. DET är vad vi vill lasa. DET är vad klubben behöver, dvs massmedial focus dagligen, utan att vara kritisk - ej heller omdömeslöst positiv till allt som sägs, utan man skriver FAKTA!
Tack Nyheterna för det! Fortsätt så!
Jag har idag varit i Tyskland, sitter nu i Danmark, men kan på Nyheterna läsa om IK Oskarshamn! Fortsätt så! Klarar de av att skriva 2 artiklar om dagen fram till seriepremiären, då kommer jag börja prenumera på tidningen! Det är ett löfte.
Samma sak med OT, börjar NI skriva 2 artiklar om dagen om IK oskarshamnm, då börjar jag prenumerera på er!
Under hockeysäsongen är OT klart bättre, men jag söker en helhetsbild! Dessutom skall man inte vara beroende av en reporter, övriga reportrar på OT borde kunna skriva NÅGOT om IK Oskarshamn när CG är på semester?!

Detta inlägge blev inte alls som planerat, men jag känner att jag fått fram mitt budskap till lokalblaskorna - bara hoppas några där läser detta - vilket jag VET attt somliga gör... Upp till bevis nu!
CG, jag vet att du läser detta, ring dina kollegor och be dem bättra sig - detta håller på att bli en tävling - som inte handlar om avslöjanden, utan om ren hockeyfreneti! Komigen nu! Ta upp stafettpinnen! Visa hur man skriver, gör det ofta och gör det med kärlek! :)

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: