Ingen McGrath till IKO?!

Ja, rubriken är lite skrämselpropaganda. Evan kommer spela i IK Oskarshamn kommande säsong.
Det handlar ej heller om hans artistkontrakt, om att han inte anländer förens en vecka innan serien startar i September.
Nej, detta handlar snarare om hans namn.... Dvs, ingen McGrath?!
För att när jag semestrade lite så fick jag nu när jag om hem reda på att Evan har gift sig.
Men först lite bakgrundshistoria:
Redan samma dag som Even McGrath skrev på för IK kunde jag "avslöja" att han har en legendar i släkten, ingen mindre än Doug Gilmour är hans svärfar, som ni kan läsa HÄR!

Evans svärfar Doug spelade många säsonger i NHL, men aldrig för New York Rangers, trots detta namngavs hans dotter till Maddison Gilmour (Madison square garden är deras hemmarink)...

Men åter till ämnet. Madison Gilmour och Evan McGrath gifte sig för knappt 5 dagar sedan, då jag var på resande fot, och missade att grattulera i tid...
Därför gör jag det nu!
Grattis Evan till giftermålet!!!

Men rubriken då? Jo, som jag förstått det kommer Evan att ha kvar sitt efternamn... Men som rubriken på ett sätt antyder, så skulle han ha bytt klubb eller namn, jag syftade på namnet... För visst vore det lite häftigt att få en Gilmour till IK Oskarshamn - även om det handlar om ingift släkt?!
Nu handlar det förvisso om att bygga upp sitt eget namn mm, men ibland kan faktist ett namn hjälpa dig i karriären...
Evan McGrath KOMMER spela i IKO, och han kommer heta det samma som tidigare...

Hur eller hur; Congratulations to your marriage Evan! All luck, both in marriage and in IK Oskarshamn!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

ey, Räkan, har du hört ngt om backen?

2011-07-26 @ 19:15:55
Postat av: Räkan

Inga nyheter i skrivande stund, men jag söker uppgifter just nu...

2011-07-26 @ 19:32:23
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej :)

2011-07-26 @ 19:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: