Det rör på sig...

Enligt nyheterna.net idag/igår så skall det närma sig med backar till IK Oskarshamn.
4 namn skall vara aktuella...
Nu är detta visserligen ett typiskt svar från en sportchef när man får frågan om hur nära det är med en back - "Jag jobbar just nu på si eller så många namn".
I läget som det är nu, med "backkris" och en nalkande ispremiär börjar det bli brottom, så det är klart att Roger Jönsson jobbar på frågan. Och de gånger jag ringt och snackat med honom brukar han alltid svara ärligt och uppriktigt.
Utgår därför att man har 4 namn man haft ögonen på, och nu samtalar med agenter mm.
Vilka backar kan det röra sig om?
Jag har ej pratat med Roger Jönsson på ett bra tag nu själv, men enligt en annan kontakt jag har så verkar det vara minst en finsk spelare och en svensk spelare det handlar om, och då snackar jag förstabacken - ej det eventuella lånet eller andrabacken. Namnen är dock ej bekräftade, och jag vill inte i detta läget slänga ut något namn, som kan strula till det i förhandlingar. Avvaktar tills namn är bekräftat och/eller en övergång skall vara i stort sett klar, eller tills Roger/IK Oskarshamn själva skickar ut något pressmeddelande eller liknande.
Men det ena namnet jag efterforskar kring låter riktigt bra. Det andra namnet jag gräver kring är spåret svalare, men ett helt OK namn.
För någon vecka sedan fanns också ett danskt alternativ uppe, men det spåret känns inte aktuellt, och blev snabbt mycket svalt - men vissa är duktiga på att mörka sina spår de lämnar... Jag tror dock ej på detta längre.

Sedan detta med Linder. Jag tror liksom Roger Jönsson säger till Nyheterna, att Linder kan ta en plats i Växjö. Detta då han numera bistår med en stomme, och att han fortsätter utveckla sig.
Men sedan har vi en annan faktor, när Oskarshamnstidningen första gången tog upp detta med Linder så lät det där att han var helt klart sugen på att lira i Oskarshamn, om han inte tar en ordinarie plats i Växjö.
Men det jag har hört här i Växjö låter ej likadant. Men först vill jag poängtera att jag EJ pratat med Linder, utan andra hockeymänniskor som känner Linder och laget väl.
Enligt de jag pratat med, som har god insyn i Växjö Lakers tänker INTE Linder röra på sig. Han har tydligen uttalat sig starkt om att han skall ta en plats i laget, och gör han inte det, då blir det, och jag citerar; "en plats i laget som förstareserv, som ej kommer/kan lånas ut flertalet matcher".
Dvs, Växjö tycks vilja satsa på honom, eller alternativt ej låna ut honom flera matcher, då man vill ha hans tillgänglighet.
OK, IK Oskarshamn ligger nära Växjö geografiskt, men som situationen är nu, så letar IK Oskarshamn långtidslån, ej ett lån för 5-10 matcher. Dvs, i och med detta så tror jag inte IK Oskarshamn är lika intresserade av Linder längre...
Slutsats: Möjligt att Linder kan komma och spela någon match med IK Oskarshamn, men han lär nog inte bli andrabacken som man letar efter... Utan en extra resurs om Växjö går bra och håller sig skadefria, plus att Linder får ont om speltid.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ickedicke

Räkan: bra nystat. Och finnen är inte Forsström som Jönsson tidigare bekräftat som aktuell? Är det svensken som låter riktigt bra

2011-07-20 @ 07:42:52
Postat av: kalle

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=218

2011-07-20 @ 08:04:58
Postat av: Räkan

De jag kollat upp spår kring rör inte forsström - även om han kanske fortfarande är aktuell...

2011-07-20 @ 12:38:40
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hade nog gissat på Forsström som Högaktuell.

De sspår du kollat upp, håller de klass med Forsström, bättre, sämre på papperet??

2011-07-20 @ 14:09:19
Postat av: Räkan

Den ena klart bättre... men som sagt var, ej bekräftat så jag vet ej hur troligt det är ännu...

2011-07-20 @ 14:31:15
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Jonas

OK,klass klart bättre än Forsström låter onekligen riktigt intressant. Hoppas att dina spår är aktuella samt att det leder till ett resultat.

Hoppas på lösning inom kort.............

2011-07-20 @ 16:40:20
Postat av: Anonym

Pierre hedin låter ju intressant :)

2011-07-20 @ 18:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: