Att se hockey på sommaren...

Ja, lite skadad är man nog, när man ser hockey på sommaren. men då syftar jag inte på att se en hockeymatch, utan att se små saker i vardagen man förknippar med hockey...

Tar ett exempel från idag. Var ute och vallade familjen, jag körde bilen, och allt var normalt. så ser man de där sakerna som gör att hockeyabstinensen ökar.
Vad kan det vara? först gjorde vi ett stopp i en leksaksaffär. Där hittar man bland annat bordshockeyfigurer, som nuförtiden är målade i elitserielagens dresser... lite nostalgisk blir man när man ser Linköping tex som bordhockeyspelare, ett lag som vi tampats mot i allsvenskan för inte en allt för lång tid sedan...
Våra nygamla allsvenska kollegor Södertäle fanns ej i denna butiken...

När får vi se IKO som bordshockeyspelare?

Men det är inte detta som jag syftar på endån när jag skrev att man ser saker i vardagen som ökar hockeyabstinensen. Nä, det jag tänker på får bilden nedan illustrera:

Vet inte om det är så tydligt, då bloggen drar ner bildkvalitén, men nummerplåten visar våra nygammla allsvenska motståndares namn, SSK.
Jag har en ful ovana att läsa nummerplåtar, och fotografera allsvenska lags initialer när jag ser dem... SSK saknade jag...
Jag har en IKO-bild också, som jag fotade för något år sedan, men den ligger tyvärr i min gamla dator, som lagt av... så nu letar jag på nytt efter en. Det ultimata vore att hitta en blå bil med IKO-nummerplåt, dvs en IKO-bil klädd i hemmadressens färger :)
Hittar ni det, fota, och skicka gärna till mig. Fast en del av jakten är att få hitta dem själv...

Och så en sista sak som får mig att inse att hockeysäsongen måste närma sig... var på Kosta Outlet idag. Där sålde de julmust (för det skamligt härligt låga priset noll kronor). Julmust måste betyda att julen närmar sig. Då måste väll hockeysäsongen vara riktigt nära nu! :)

Synes snart i hallen!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: