Transferen stänger...

Så bommade transfern igen. Hände inte mycket i hockeyallsvenskan idag.
Inget nytt till IKO.
Inte mycket nytt över lag till någon allsvensk klubb.

NU gäller det att stötta grabbarna vi har!
jag har fått kommentar att jag lallar förmycket med styrelsen, men detta är MIN åsikt. Stå upp laget vi har, de kan nå PO!
2 starka poäng hämtades hem för några timmar sedan, och på onsdag plockar vi hem 3 från Leksand.

Jag hade tyckt att det vore trevligt med en ny spelare ikväll, men nu blev det inte så. Bara att acceptera läget.
Nu har vi chansen att ge juniorerna istid - som så många tjatat om, och samtidigt krävt nyförvärv... ja, jag vet att det är skillnad mellan center och back mm.
Men nu är det som det är. bara att hoppas på att spelarna nu håller sig hela, och att Flodqvist kan stanna alla kvarvarande matcher.

Sedan så läste jag kommentarer om att signa Troy även nästa säsong på OT. Det är redan klart. Han har kontrakt för nästa säsong också. Han skrev på ett kontrakt på 1,5 år för IKO, dvs halva denna säsongen och hela nästa. Han har ingen option på att bryta kontraktet heller. En bra deal helt enkelt.

Kontentan, vi har tappat en center, en sportchef och sparkat en målvakt. Vi har fått in en målvakt alla kan vara stolta över, och en sportchef är på gång.

laget är förändrat sedan innan jul, det är alla medvetna om, men grundstommen finns kvar. Vissa bitar har vi blivit svagare på, men andra delar har förstärkts.

Nu är det snart match mot våra nya rivaler, leksand.
jag postar ett införreportage här Tisdag kväll.

Sedan avslutningsvis. Man har klagat på styrelsen för att de är tysta. jag tillsammans med dem har nu försökt ändra den bilden. All information man får är inte alltid kul, men jag söker upp all information, då jag vill hålla bloggen alert och informativ.
Styrelsen bestämmer ej vad som får stå/ej stå på bloggen, däremot om de ger mig namn ibland, så av olika förklariga skäl så får jag ej släppa dem innan vissa datum.
Jag ser en klar förbättring i kommunikationen, men "dont shot the messenger". Jag skriver fortfarande mina åsikter, med information från styrelsen.
Jag gör detta för er. De gör detta för er.

Jag tar gärna emot kritik, men konstruktiv sådan tack.

Jag ber om ursäkt för att jag är en obotlig IK-optimist, men sådan är jag. Jag tror på laget, med eller utan nyförvärv.

NU kör vi - dalakross på Onsdag!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Robin Lind

Jag tycker att du gör ett kanon jobb Räkan, du har verkligen tagit tag i bloggen och burit upp dess namn. All eloge till dej verkligen!!!



Sen kan man självklart ha åsikter om ett o annat.. Det jag tycker är dåligt är att inte mycket har hänt sedan Salo/Gråhns grejjen. Om man nu inte får tag på en ny spelare så kan man kanske jobba för att bli av med Danielssons lön, utlån eller vad som hellst som förbättrar laget ekonomiskt.



Att de tog hit Troy på ett superkontrakt är grymt jobbat. De har visat att de kan men på Gråhns fronten har det gått riktigt trögt.



Sen att de går ut med att de ska ha hit en klasspelare som ska va minst lika bra som Gråhns, för att sedan ändra sig och tittar på en back och sen så blir det ingenting. Klart man blir frustrerad.



Men som sagt. Du gör ett grymt bra jobb med bloggen och verkligen kontaktar folk i styrelsen, laget och allt runt omkring!

så ta inte alla kommentarer så personligt. Folk e frustrerade på klubben. inte dej =)



mvh Robin Lind

2011-02-01 @ 00:34:48
URL: http://facebook.com/ikoskarshamn
Postat av: Ruskprick

Att låna ut spelare ger inte ett jota i pluskan. Lånar jag din gräsklippare så lånar jag just den jag hyr den inte. Spelaren får speltid det är allt.



Denna utveckling av bloggen är både bra och dålig. Att vi får info från föreningen är ju bra men nu vågar inte bloggmastern skriva några av sina kritiska tankar på sin egen blogg för det borde väl även han ha. Eller?



Men nu har ju föreningen en aldeles egen blogg.

2011-02-01 @ 01:13:26
Postat av: Robin

Men jag menade ju självklart att man kan låna ut en spelare som tar över delar eller hela utgiften på spelaren.



2011-02-01 @ 11:33:12
URL: http://facebook.com/ikoskarshamn
Postat av: Ståplats

Jaha, där stängde värvningsfönstret.



Frågan kvarstår: Man skulle vilja veta varför IKO inte ersatte Gråhns? För dyrt? Konstigt, man hade ju råd med honom från början. Hade Salo gjort ett misstag och värvat en stjärnspelare för mycket? Eller handlar allt om att man inte ”lyckades” hitta någon, trots att man hade hela två månader på sig? Mycket olyckligt.



Nåväl, hoppas verkligen inte att ambitionsnivån har förändrats. Satsningen måste fortsätta uppåt, annars går IKO bakåt i utvecklingen. Signa 90 % av den bra trupp vi har. Vi har inte råd att börja om igen. Byt sedan ut 10 % mot bättre pjäser. Då är topp-7 eller högre klart.

2011-02-01 @ 14:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: