Styrelsen informerar:

Som jag skrev i slutet av matchrapporten mot Malmö, så hade jag igår ett mycket bra möte med delar av IK:s styrelse.
I morgon tex kan jag här ge ett namn som IK lagt ut en intresseförfrågan till, för jobbet som sportchef. Dvs, jag skrev i all hast att IK förhandlar med honom, men ej ännu.
Fler tänkbara sportchefer förs det en dialog med. Idag jobbar man med 5 tänkbara namn.

Bloggen kommer i fortsättningen kunna informera bättre om hur det går för juniorverksamheten, en portal som saknas idag. Jag kommer att bli informerad om nyheter gällande dem.

Juniorverksamheten är förövrigt något jobbar hårt på nu, då man bland annat skickat ut över 200 inbjudningar till hockeygymnasiet.
Och angående matchandet av juniorer i a-lagsmatcher, så är detta helt och hållet coachens beslut. Coachen vet vilka juniorer som finns att tillgå, och styrelsen lägger sig inte i de besluten. Man vill självklart ej mästra coachen, och trampa honom på tårna. Han har fått fullt förtroende, och detta skall hållas rakt igenom.
Sedan så skall man också ha i åtanke att våra juniorer ej spelar i högsta ligan - ännu. Och steget från där de är idag upp på allsvensk nivå är gigantiskt!

Styrelsen lät också hälsa att Jimmy Nordén idag gör ett jättejobb med shopen, och är mycket tacksamma för det. Men det saknas ändå idag någon som kan driva shopen, dvs få fram nytt material, få ut artiklar i andra butiker. Detta hoppas man kunna lösa snart, bara man hittar någon som är intresserad av jobbet och kan jobbet.

Sedan så pratade vi länge angående ölrättigheter och barer mm. Angående detta kommer jag snart lägga in en artikel här på bloggen. Men det blev mycket att skriva, så väljer att ge detta heta ämne en egen rubrik, som snart kan läsas här.

Vi pratade också länge om hur komunikationen med fansen kan förbättras, och vad det exakt är som publiken har saknat.
En lösning på det hela är ett närmare samarbete med denna bloggen, där publiken kan följa vad som händer i klubben, både stort som smått.
Man berättade också att man planerar en egen blogg på IKs hemsida, som delar av styrelsen kommer skriva i, vad de gör om dagarna. Arbete och utveckling av detta pågår just nu.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: IK supporter

Bra läsning!

Men vad är aktuell strategi angående ev nyförvärv?

vad sa styrelsen??

2011-01-30 @ 14:00:58
Postat av: Räkan

Man letar fortfarande nyförvärv, samma strategi som tidigare.

2011-01-30 @ 14:04:30
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: IK supporter

OK, känslan man får nu är att det inte anländer något eftersom de fortfarande letar, processen borde kommit längre om det vore riktigt nära med exempelvis en back för skadade konttinen.

Nu när även Acke är skadad så känns fortsättningen väldigt osäker vad gäller backsidan.

2011-01-30 @ 14:22:44
Postat av: BFS

Blir lån, finns ju ingen anleding att värva nu.

Och sen ang. Egna junisar: jag kan försäkra att dom kan spela

i en fjärde lina. Då kanske man sparar 80tusen i månaden, det kan man lägga på en första eller andra line spelare. Dels kommer det att bli lättare att få mer dollar från sponsorerna.



Ja steget är "jätte stort" om man tror att dom kan leverera i en 1:à-2:à lina.

Allt handlar om att våga, våga låta dom göra misstag.

Kommer på en 5-10 år period att löna sig riktigt bra. Som det är nu krävs det ett under för att få chansen i IKś tröja.

2011-01-30 @ 16:34:50
Postat av: Troy

"I sista perioden bytte Ivarsson ut Troy, som då enligt tavlan släppt in 4 mål. Ivarsson har sagt att han inte vill byta målvakt mitt i matcherna längre, men gjorde så idag. Holmström gick in, och gjorde sitt.

Ingen av målvakterna i IKo glänste idag, men Troy gjorde inga misstag. Han skulle fått stå matchen ut anser jag."



Han bytte sig själv.

Jag blev lika sur dom många fler blev.... Men som allt annat gnäll på IK nu, lätt att gnälla när man inte vet hur det ligger till

2011-01-30 @ 16:51:13
Postat av: Räkan

Troy: Tyckte jag inte gnällde, bara påpekade vad som sagts innan.. OK, jag visste inte vems beslut det var att byta målvakt, men det jag ville få fram var att det byttes målvakt mitt i matchen...

2011-01-30 @ 18:59:03
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: