Matchrapport; IKO - Määlmjö

Matchen slutade 2-6.
En match som betydde otroligt mycket för IK, men det avspeglades inte på matchen.
Det var ett IK, som gick in, utan 100%-ig inställning. Lite tafatt och viljelöst.
Dessutom så var inte dagens domare till någon hjälp.

Jag skyller inte förlusten på domaren, men han ändrade matchbilden ordentligt. Först med att ge malmö ett mål, som många, liksom jag ansåg aldrig var mål. Troys klubba åkte in i buren, blev nätrassel, men enligt mina ögon, var aldrig pucken inne. Alla 3 domarna var på fel planhalva, men ena linjemannen ser nätrassel, och pekar genast på mål.
Huvuddommaren som inte såg något, litar blint på linjemannens gissning... och han ringer INTE!
OK om pucken var inne, men hur kan han döma mål, när ingen domare har sett pucken inne?!

Dessutom senare i matchen gör IK mål. Pucken ligger på mållinjen, och "trolle" i malmömålet blockerar den med plocken. Men när han blockerar så drar han in puck och handske i målet. han ser sitt misstag och drar ut blockeringen framför målet, och domaren blåser av för blockering.
Denna gången ringde dommaren, men videodommaren dömmer mål?! Helt osannolikt... Min enda gissningsförklaring till detta måste vara att han aldrig hör när domarsignalen kommer, om den kom efter eller innan pucken var inne. Hör man inte signalen i ett sådant läge så skall det inte dömas mål. MEN, det var mål.

Malmö visade inte upp något glänsande spel, men bjöds in i matchen av IKO.

I sista perioden bytte Ivarsson ut Troy, som då enligt tavlan släppt in 4 mål. Ivarsson har sagt att han inte vill byta målvakt mitt i matcherna längre, men gjorde så idag. Holmström gick in, och gjorde sitt.
Ingen av målvakterna i IKo glänste idag, men Troy gjorde inga misstag. Han skulle fått stå matchen ut anser jag.

Nu ser plats 7 mörk ut i tabellen. Inte omöjligt att uppnå, men nu är det lååångt dit.
Nu gäller det att avsluta säsongen på bästa möjliga sätt, och att fortsätta stötta grabbarna på isen.

Annat om föreningen:
Innan matchen hade jag idag också ett möte med delar av IK:s styrelse. Vi samtalade om hur vi kan förbättra komminikationen med publiken mm - därav denna bloggen är en del av det!
vi samtalade också om nyförvärv och sportchef. jag har fått ett namn på en sportchef, som jag kan avslöjja på måndag. Håller lite på det, för att inte grusa förhandlingarna. Men fler namn jobbas på pararellt.

Mer info om vad som sades på mötet kommer jag med snart här. Vi pratade om mycket, och jag har lite information om klubben som jag kommer presentera snart. Detta gäller allt från sportbar, sportchef, juniorverksamheten mm mm.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: KP

IKO's mål var aldrig inne.. bara att inse.. Malmös mål var mål, olyckligt att klubban fastnade i nätet, men pucken var inne tyvärr , Stefans straff var mindre bra.. varför fick inte guter ta den? han satte ju friläget 2 min tidigare.. nä nu har nog racet gått :(



och en sak till , Fagervall va i Arenan , Spionerade eller vill IKO ha han som sportchef ?

2011-01-29 @ 21:23:08
Postat av: L

Katatstrof inst´ällning ivarson coachar som ett arsel bertilsson??? BYTA MÅLVAKT IN MED EN SOPA I SISTA SÅ VÄNDER VI!!!

2011-01-29 @ 21:30:36
Postat av: KP

Men du 'L' vem skulle han slängt in på backplats annars när Alexander.J utgick skadad redan efter 10 sekunder, finns inte så många att välja på , och Bertilsson är inte dåliga heller,

2011-01-29 @ 21:33:28
Postat av: Räkan

Ja, fagervall var i arenan. jag träffade honom vid kanslit. men han var där enbart för att spionera på malmö. INga samtal med ik.

2011-01-29 @ 21:37:59
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: IK supporter

Samtalade om nyförvärv och sportchef??

Med tanke på att Alex nu utgick som skadad i en redan tunn backbesättning, är något på väg in??

Eller kan vi släppa detta och inte förvnta oss något innan 31/1??

Känns lite akut på backsidan just nu.

2011-01-29 @ 22:19:50
Postat av: Serafim Svensson

Vet inte om jag är ute och cyklar nu men efter kvällens "varsågodatillkvalplatsenmif" så vet i faan om det är värt att ta in nått dyrt nyförvärv. Vi är och förblir i ingenmansland. Kanske bättre att vänta och spara pengarna till nästa sässe. Kvalplatsen är körd nu. Det visade IK ikväll.



Vidare skulle nog Troy tagit mifs tredje mål. Det som gick mellan bena.

2011-01-29 @ 22:24:36
Postat av: Serafim Svensson

KP@ Den som skapar straffen skall också lägga den. Ny regel.

2011-01-29 @ 22:31:22
Postat av: KP

Oj, visste inte det, Tack för informationen Serafim!

2011-01-29 @ 23:01:24
Postat av: H

Känns sjukt tråkigt just nu....Hade verkligen ett kanonläge att ta oss tillbaka till kampen om PO, men istället sumpar vi det helt.



Domarinsatsen var ju skandal. Nybecks tackling var så klockren som det kan bli !

2011-01-29 @ 23:35:12
Postat av: Ståplats

Intressant, hoppas verkligen det är en sportchef av hög klass och hög kompetens. Det behövs!

2011-01-30 @ 11:44:11
Postat av: Cazual

Inte för hög klass för då plockar knätofsarna honom. Han måste va lagom för lilla, lilla IK.

2011-01-30 @ 15:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: