Inför De danska hökarna VS IK Oskarshamn:

Så var det dax.
Denna mycket viktiga matchen mot Malmö.
Ett malmö som är på en bortamatchturné, där man i skrivande stund senast fick stryk borta mot Troja Ljungby.
Ett Malmö som dessutom dagen innan drabbningen mot IKO är och hälsar på Borås.
Ett Malmö, som i skrivande stund ligger på 8:e plats, 6 poäng före IKO, men med 2 spelade matcher mer, och dessutom vid vårt möte kommer ha 3 matcher mer spelade än IKO!

IK Oskarshamn har haft sin svaghet på hemmais denna säsongen, där man ligger på 11:e plats i hemmatabellen, med 28 poäng på 19 matcher spelade.
MEN, Malmös svaghet har varit bortaisarna. Malmö har bara skrapat ihop 19 poäng (innan deras fredagsmatch är spelad) på bortaplan, och detta på 20 matcher.

Powerplay och boxplayspelet är Malmö och IKO ganska lika statistiskt sett på:

PP:
IKO (5:a i allsvenskan) - 20,81%
Malmö (4:a i allsvenskan) - 20,86%

BP:
IKO (11:a i allsvenskan) - 77,85%
Malmö (10:a i allsvenskan) - 78,15%

Observera att all min statistik är hämtad innan Malmös fredagsmatch, och kan variera lite fram tills lördagens match!

Enligt statistiken kommer drabbningen bli hård och det är 2 lag som är piskade att vinna.
En match där vi får hejja fram våra småländska krigare till 3 otroligt viktiga poäng!

Och äntligen kan slipper jag följa denna match hemma vid datorn i Växjö, utan jag själv kan infinna mig på läktaren för att få uppleva hockeyfesten.
Men för er som inte kan ta er till Arena Oskarshamn på lördag kommer jag lägga upp på bloggen strax innan match, var man kan följa matchen online. Men inga periodrapporter från mig denna gången, utan det blir istället en matchsammanfattning på bloggen efter matchen.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: H

Åhhhhhh, så viktig den här matchen är !

Vinst så är vi med i högsta grad, förlust så känns det långt till PO....

2011-01-28 @ 13:47:47
Postat av: Pernilla

Hoppas Malmö känner av matchen dom spelar ikväll imorrn.Tror dock vi har en stor chans och vinna med Troy i målet som ger trygghet till resten av laget..Va lite si sådär sist med våran målis.Det blir 3 nya pinnar imorrn!Goooo IKO!

2011-01-28 @ 17:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: