Det smakar gott...

Visst gör det? Smakar det inte gott?
Jag tycker det smakar skitgott att få vinna de här måstematcherna.

Ikväll spöade IKO Sundsvall, och det smakade riktigt gott.

IK öppnade tydligen starkt i första perioden, för att bli lite slarviga i andra perioden, för att i tredje backa hem...
Själv kan jag inte förstå tankegångarna i att bevaka en 4-1 ledning. Vi har sett resultat på liknande tidigare under säsongen, där laget haft ledning med något/några mål, och backat hem. man ger motståndatlaget mer istid i egen zon, och tillslut... tillslut står man och försvarar hur gott det är med 1 eller 2 poäng.. som kunde varit 3, om man bara vågat...

Ikväll höll det dock, även om Sundsvall släpptes in oroande nära för en kvittering.
Ikväll funkade det...

gibbsintervjun blev ett uppskattat inslag i bloggen, så jag kan glädja er med att jag har lite fler intervjuer på G, och om någon dag kommer någon intervju hittas här. Håller det lite hemligt med vem/vilka det blir, men en av intervjuerna är gjord med någon som INTE spelar IK... Trots att han är verksam inom föreningen och har landslagsmeriter mm...

/Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: