Spelarintervju: Tobbe Holm

Som jag skrivit i tidigare inlägg, så skulle det komma en spelarintervju idag. Jag avslöjade aldrig med vem den var, utan gav lite ledtrådar bara.

Ledtrådarna var:
1. Han har spelat för Oskarshamn vid 2 tillfällen.
2. Lirat i Danmark, Frankrike, Sverige, Österrike och USA
3. Representerat 2 allsvenska klubbar, men då så låg båda de klubbarna i elitserien.
Svaret som signaturen fredrik klurade ut var självklart Tobbe Holm

Facit:
1. Spelat för Oskarshamn 04/05 och denna säsongen 10/-
2. Bland annat Aab, Morzine-Avoriaz, Wheeling Nailers mfl.
3. Västerås 96/97 och 99/00. Leksand 02/03 - 03/04
Svaret blev alltså Tobias Holm, som spelade några matcher för IKO även denna säsongen, men är nog mest ihågkommen från säsongen 04/05...

Intervjun då, jo den kommer här:

Hej! Först av allt, du spelar numera i Kumla, som även är din födelseort. Naturligt val att gå dit då eller hade de helt enkelt det vassaste erbjudandet åt dig?
Nej kumla är inte min födelse ort, det är Nora. (reds anm. felaktig research av mig, men Kumla står som moderklubb.)
Jag hade en del andra erbjudanden, men det här blev den bästa lösningen.


04/05 gjorde du din första säsong med IKO, där du genast gjorde succé! vad minns du bäst från det året?
Vi hade ett sjukt roligt år där alla spela för varandra och alla intog sina roller, kvalserien var riktigt kul!

Du har också genomgått en mycket tuff period med din sjukdom. Var en comeback i dina planer hela tiden, eller hur gick tankarna under sjukdomen?
Första beskedet var att jag var tvungen att sluta med hockey, men när jag fick ett ok av läkarna här i sverige, 9 månader efter operationen ville jag tillbaka till hockey direkt.

För de som inte känner till dina tuffa behandlingar och din sjukdom, vill du berätta lite kort om den för dem?
Efter en hjärnskakning gjordes det en rutinkontroll och då hitta dom en hjärntumör. Efter 10 veckor på sjukan och 2 operationer var cancern borta och jag försökte bara överleva var dag. I 9-10 månader vaknade jag med en huvudvärk som jag inte ens önskar min värsta fiende. Kronisk huvudvärk är inte roligt att ha!!

Vad var din största drivkraft att ta dig igenom sjukdomen?
Jättesvår fråga, jag visste ju att jag skulle bli normal igen, så jag krigade igenom dagarna och hoppades på att huvudvärken skulle försvinna.

2010 hittade vi dig i Oskarshamn igen, på try out. 6 matcher, 2 poäng. Detta med sparsamt med istid. Men du fick inte förlängt. Hur kändes det?
Aldrig roligt att bli ratad, trodde och hoppades på att jag skulle få lite mer chanser. I stort sett bara Leksandsmatchen som jag fick chans att spela mitt spel (pp och pk), och då gjorde jag ju 1+1

Det som nog ingen glömmer denna säsong är nog trots allt när du avgjorde, med ett mål mot Leksand, och det bara var 2 sekunder kvar av matchen - Vad minns du om det, och hur kändes det att sänka en annan klubb du tillbringat några år i?
det är alltid kul att göra mål, specillet eftersom jag var bänkad första matchen mot MIF. Även om jag gillar LIF så är det ju kul att spela bra mot gammla lag, för att visa dom att man kan lira fortfarande.

Hur ser dina framtida planer ut?
Jag tar var dag som den kommer och försöker leva i nuet. Man vet aldrig vad som väntar nästa dag

Vad saknar du mest av Oskarshamn som stad och IKO som förening?
Jag saknar hänget i O-hamn, spelfikat med Ryno, Steffe P, Jens, Crille, Linus och Guter

Tack för du tog dig tid, något du vill hälsa våra läsare?
Det är nu, när det går tungt, som grabbarna behöver mest stöd. Dra er ner till hallen och stötta dom!

Tack Tobbe Holm för att du tog dig tid och besvarade mina frågor. Tack också för den magiska säsongen 04/05, och ditt hejbrakandes slutsekundsmål denna säsongen mot Leksand!
Lycka till i fortsättningen!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: