Spelarintervju: Oscar Engsund

Högaktuella Oscar Engsund har tagit sig lite tid att besvara några frågor, här för bloggen.
Oscar är aktuell just nu med A-laget, tom förstakedjan sist mot Växjö. men han är också aktuell med både J18 och J20, som båda ligger i toppen på sina tabeller, och jobbar för avancemang!

Sista hemma mot Växjö, klev du in i förstakedjan. Hur kändes det att få kliva in i förstakedjan, och att få vara med på line-upen?
Det var underbart!! Jag var nervös, och visste inte riktigt hur jag skulle göra i line-upen när jag var ute på isen!

Vilket är ditt största hockeyrelaterade minne?
Debuten i Allsvenskan!

Vad är din kortsiktiga målsättning, dvs slå dig in i A-laget på heltid, förstakedjan, högre seriespel eller "skynda långsamt" mm?
Det är att ta en ordinarie plats i A-laget.

Långsiktigt, vad är då din ambition med hockeyspelandet?
Att komma så långt som möjligt...

Ser du dig numera som en A-lagsspelare eller juniorlagsspelare? Motivera!
Juniorspelare, då jag är junior. Och så gör jag ju juniormisstag! *skrattar*

Om du fick välja över hela världen, vem skulle du då spela en match med?
Niklas Kronwall. Skulle vara coolt att spela med sin idol och tacklas lite med honom.

Vilka motståndare är roligast att vinna över?
Ja du, det är roligt att vinna över alla, men gladast efter vinst är man nog efter Växjö, Nybro eller Västervik. Mest rivaliteter med dem, heta derbyn.

Om du blev instängd i en U-båt i en vecka, och fick ha en valfri IKO-spelare med dig, vem skulle du välja, och varför?
Det skulle nog vara Bertilsson, om du menar A-laget. För honom är det jag känner bäst där uppe. Ifall du menar alla, så skulle det varit min bror.

Du spelar med J20 också, vad tror du om J20:s chanser för ett avancemang i år?
Vi har mycket stora chanser med både J20 och J18. Med en tuff match hemma på lördag mot Växjö, som måste vinnas.

Hur stora tror du dina chanser är för ett kontrakt med A-laget nästa säsong?
inte så stora just nu, då jag inte har hört något om något kontrakt, eller att de vill ha mig kvar. Men dem kanske litar på att jag skall vara kvar, då jag har ett år kvar i skolan. Men vi får se vad som händer.

Något annat du vill hälsa läsarna?
Nej.

Tack Oscar för att du ville besvara frågorna!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: H

Han har varit riktigt bra i dom matcherna han har spelat. Minns senaste matchen mot Lakers, 10 sekunder in i matchen tacklar han ner en Lakersspelare det första han gör :D

2011-02-13 @ 20:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: