Spelarintervju: Carl-Johan Svensson!

IKO har som bekant signerat Carl-Johan Svensson för nästa säsong.
Han är en tongivande poängmakare i div 1, och spelar tillsvidare i Grästorp.
Jag fick byta några meningar med CJS, vilka ni kan läsa här:

Du har skrivit på för Oskarshamn, hurlång framöver sträcker sig kontraktet?
Jag har skrivit på ett tvåårskontrakt...

Även Leksand skall ha varit intresserade av dig, ännu fler klubbar som jagat dig?
Nja, det har funnits några klubbar som visat intresse, men valet föll på Oskarshamn.

Vad var avgörandet till att det blev Oskarshamn?
Oskarshamn är ett bra lag, som vill uppåt. Klubben känns bra, och Oskarshamn som stad verkar ha ett stort hockeyintresse. Sedan om man kollar på mig själv, hoppas och tror jag att mest utvecklingsmöjligheter finns i Oskarshamn!

Vad vet du innan om Oskarshamn som stad, och IK Oskarshamn som förening?
Vad jag hört, skall inte Oskarshamn vara överdrivet stort, men en väldigt charmig stad. som förening vet jag egentligen inte så mycket, mer än att man bosatt sig i allsvenskan som ett stabilt lag.

Hur skulle du beskriva din spelstil?
En ganska "öffensivt" lagd spelare, och hoppas kunna tillföra något på den biten. Har gjort 2 div1 säsonger, så jag hoppas och tror, nu när jag kommer till Oskarshamn, att jag kan utvecklas. Med tålamod och att få möta bättre spelare på träning och match vr dag, hoppas jag på vidarutveckling!

Beskriv ditt största hockeyrelaterade minne?
Förutom en säsong, har jag spenderat alla mina hockeyår i Grästorp, så jag får säga när vi gick upp i ettan!

Tack Carl-Johan Svensson, för att du ville besvara frågorna!
Välkommen och lycka till i Oskarshamn!!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: