J20: hur kvalet fungerar

Lovade häromdagen att jag skulle skriva om hur J20:s kval fungerar. Läste dock på CG:s blogg att han har gjort det jobbet åt mig.

Han beskrivning av "slutspelet" hittar ni HÄR!

För övrigt så var jag också i kontakt med bland annat Söder, angående viljan att få upp J20 i seriesystemet.
Och han svarade mig, liksom han svarat CG, att J20 är mycket angeläget att få upp, trots att det kommer kosta föreningen några miljoner extra...

Men det blir ingen lätt resa att få upp laget. Först skall man vinna sina kvarvarande matcher, sedan följer ett kval, där bara ETT lag i år får gå upp, då elitserielagen prioriteras...

Men att få upp J18 måste ses som prioritet ett, då man vill ha riksintag till hockeygymnasiet, och att få upp J18 vore lösningen på det.

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: