Ik lanserar sin blogg nu å lite till...

Nu har IK startat sin blogg, insideiko.blogg.se som jag nämnt lite om här på denna bloggen innan.
Bloggarna kommer vara komplement till varandra. IK:s blogg kommer handla mer om vardagsbekymmer i en förening, medans denna kommer att fortsätta i samma spår, med matchrapporter, analyser, intervjuer och annan information angående föreningen.

Som svar på kommentar i förra inlägget, så kan jag tala om att denna bloggen kommer inte ta av sig sina kritiska glasögon. Klart jag kommer titta kritiskt, men det skall vara befogat.
Ja, det finns viss kritik att föra fram som jag inte gjort, löftet om Gråhnsersättare mm aldrig hölls. men nu är fönstret stängt,  och gjort är gjort.
Jag ser ingen mening med i att gnälla över något som inte kan påverkas nu.
Styrelse har gjort sina missar/felberäkningar, men jag litar på dem. Särskilt om det kommer in en sportchef som kan styra upp visa bitar, hålla i fler kontakter och tillföra annat hockeykunnande.
Man skall ej heller glömma att innan december hyllades styrelsen som hjältar... det går fort i hockey ;)
Och som jag skrev innan, ber om ursäkt för att jag är en IKO-optimist.

Sedan ibland informerar jag vad styrelsen säger, ibland håller jag inte med, ibland håller jag med. Ibland tar jag en neutral roll, då informationen är det viktiga.
Men har jag en åsikt, om jag håller med eller ej, så brukar jag skriva vad som är min åsikt eller ej.

Ibalnd vet jag också saker, som gör att man inte kan värva vissa spelare mm, men som jag ej kan publicera av olika skäl, och av vissa sådana aspekter kanske jag upplevs som extra ognällig.

Jag skulle kunna skriva spaltmeter om Gråhns och Salo och gnälla mm, men jag kan inte se vad det skulle tillföra.
Sedan så är det självklart att alla inte håller med mig. Det kommer jag aldrig kräva. Inte heller att man skall hålla med styrelsen.
Annars så skulle jag kunna låsa kommentatorsfälten, men då skulle bloggen inte alls vara lika levande.
Alla kommentarer uppskattas, för då ser man besökarantalet mer än bara en siffra.

Sedan när jag tog över bloggen, så var ett av mina argument att det var för jag ville föra in en mer positiv syn, informera tätt och för att öka hockeytempen.
Täta blogginlägg ökar hockeytempen (vilket gynnar vår klubb). Positiv syn skriver jag nästintill altid, då det gäller IKO - men så är ju också IKO min kärlek.

Jag är dock inte sämre än att jag kan ta till mig kritik. Visst kan jag se mer kritiskt på vad som sägs, men att bara skriva svordommar och att allt är skit ger inte mycket, det finns så många andra som gör det endån.

Efter matcher mm kan man vara förbannad. Jag har ofta varit riktigt besviken, men att skriva ut det här tillför inte så mycket, får bara fler att bli besvikna, några struntar i nästa match, färre intäkter, sämre ekonomi till nästa säsong.. ja ni fattar spiralen.
Jag är sådan av naturen att jag ofta försöker se det positiva. Viktigare att ta det med sig, för att komma på benen igen.
Sedan om det är något i en match jag inte gillade, så skriver jag ofta det också, tex lamt passningsspel, inspirationslöst, lustiga målvaktsbyten mm, men jag personligen har aldrig gillat att hänga ut individer. Vissa spelare kan ibland göra en skitmatch, men det beror oftast på hela laget att man förlorar.

Hoppas annars ni fortsätter läsa bloggen. Jag tänker fortsätta jobba likadant, med att ringa upp folk, söka upp folk och hålla er uppdaterade. Sedan kan jag sätta en mer personlig prägel på inläggen, så det framgår tydligare vad föreningen tycker/vill och vad JAG tycker/vill.

Just värvarbiten sista dagarna höll jag med styrelsen. Jag litar också på laget vi har (även om nytt blod skulle suttit gott), jag ser gärna att våra duktiga juniorer nu får mer istid för långsiktigt tänk. Jag tror också på PO, men det är en bra bit dit. Frågan är om man idag skulle vunnit på att satsa miljonbelopp på spelare, för att KANSKE få spela PO. Tycker IK agerade korrekt i slutskedet av transfern, dvs man letade förbrilt, men chansade inte.

Det som hände innan december, har jag som jag skrev ovan valt att inte älta mer. Dessutom, när allt detta hände var jag inte skribent på denna bloggen, jag har bara skrivit här i dryga 2 veckor.

Sådär... nu har det varit lite personligt i några inlägg. Skall försöka återgå till normalt hockeybloggande igen :)
Lägger ikväll upp lite inför Leksandsmatchen.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Matchen mot Leksand imorgon sänds på Viasat Hockey, för de som har tillgång till den, eller så visas den säkert på många sportbarer runt om i landet.

2011-02-01 @ 14:09:18
Postat av: H

Tycker du gör ett grymt jobb med bloggen. Har aldrig varit så kul att läsa den innan !



Med det spelarmaterialet vi har nu tycker jag ändå att vi ska klara en PO-plats, Tyvärr har många underpresterat, Steffe P är väl den som man trodde skulle ha lite mer poäng än vad han har åstakommit...

2011-02-01 @ 15:09:39
Postat av: osse

Tycker denna blogg är helt fantastisk bra.Bra jobbat.Visst har vi ett lag som ska klara PO.

På onsdag kör vi över Leksingarna med Ghråns

så det sjunger om det undrar om gråhns vågar

vara med,ska bli sjukt kul att se matchen.

Heja IKO

2011-02-01 @ 17:22:55
Postat av: höken

Kanon blogg......fortsätt på detta sätt.syns i hallen på fredag.

2011-02-01 @ 19:01:58
Postat av: Pernilla

Du jobbar på bra och är en bra skrivare..Håller med dom som skrev innan att bloggen är trevlig och läsa..Fortsätt så här :)

2011-02-01 @ 20:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: