Väntans tider...

Som ni kanske förstått, bor jag i Växjö. Men nyss anlände jag i Oskarshamn, för att fira jul!
Jag tillhör den där skaran som aldrig släpper barnasinnet. Mina barn och jag "tävlar" om vem som har värst tomtenojja...
Vi kikar ut i fönstret med jämna mellanrum, utifall tomten tagit fel på tid och dag. Vi kan inte sova om nätterna mm mm...

Men i år är det annorlunda... Jag älskar julen, det är den bästa högtiden jag vet. Men för första gången i mitt liv önskar jag nästan julen vore över...
Jag vill inte ge Salo fler dagar på sig att hitta en ersättare, jag vill att han kommer på Tisdag.
Jag ligger nu otålig om nätterna, och nynnar på ramsor.
Jag fantiserar om tifot och stämningen. Hockeyfebern är olidlig.

Nu vill jag att det skall bli tisdag.
Väntan och förväntan är en stor av det hela, men nu blir man snart knäpp(are).
Inte bara det att Salo skall komma - även om det är en stor anledning av hockeyfebern, men vi väntar sorpublik, en toppstrid, musikunderhållning av gymsär och Ackes tröja upp i taket. En komplett kväll, som inte får missas.

Jag har idag fixat ståplatsbiljett. Sittplatsbiljetterna är slutsålda, så det lär bli låååång kö till biljettluckan. Rekommenderar er andra som vill hinna in i tid, och få vara med om musikunderhållningen, Ackes tröjhissning och början av matchen att göra det samma.

Julafton är i morgon, och jag önskar mig en sak. Vinst över Leksand. Gärna en förnedring av dem!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: