Salo krossades, detta utan hat, bara älska!

IK Oskarshamn körde idag över Leksand! Siffrorna skrevs till 5-2!

Matchen var jämn, men Poulsen kunde ge Oskarshamn ledningen efter 8:17!
Leksand kunde kvittera strax därefter...

Men trots den jämna spelbilden kändes inte resultatet hotat, och IK Oskarshamn kunde rycka och vinna med 5-2.

Salos gäng "krossades". utan en massa hatramsor... Jag gillar verkligen inte Salo, men fokus lades på att stötta hemmalaget!
Grymt kul med ett så härligt hemmatryck!
Det som gjordes var i powerbreak, en banderoll, som smakfullt var skriven med; "Nu är råttet mågat, tjockis".
En klar och smakfull anspelning på Ledins "utspel för några år sedan...

Målskyttar i IK Oskarshamn blev: Poulsen, Rodman, Löfsted, Hagelin och Uotila!

IK Oskarshamn kunde efter 3-1 målet ro det hela i hamn, och säkra segern.

Själva vinsten i sig är grymt skön, och att vinna mot Salos flickor gör inte saken värre! jag har bara ett ord att säga: Underbart!

Publiksiffran skrevs till 3275 - vilket innebär fullsatt!

Inramningen var underbar, segern var underbar, och hyllningarna efter matchen var underbara!

Inte att förglömma så hissades Ackes tröja ikväll. Leksandsupportrarna (från västervik och Vimmerby) hördes vid ett tillfälle ikväll, och det var under cermonin... men de tystades snabbt ;)


Och som om inte det vore nog med festligheter... efter matchen ropades Oskarshamn in på isen igen, och det blev den smått kultförklarade "zigge-zagge"-ramsan igen!
Jag lyckades självklart filma det också...

Troja vann över Malmö, och pang bom så är Oskarshamn 5:a i tabellen! 10 poäng ner till 8:e platsen, och 6 poäng upp till 3:e platsen!

Ja... vad skall man säga. Gåshud. Tack IK Oskarshamn! Tack alla supportrar som idag tillsammans ställde upp tillsammans, och skapade ett underbart tryck!
Kraften lades åt att hylla IKO, istället för att hata herr Salo! Tillsammans skapade vi ett underbart tryck och ett härligt hockeyminne!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Maier

Skönt att fokus låg på IKO och inte På någon man inte ska slösa energi på! Grymt tryck på läktarna. Mina kompisars leksansvänner för kvällen iförda sina nyinköpta tröjor var så härligt nedstämda när vi stod i VIPen efter matchen. Nyp mig i armen!! Vi är 5:a!!!

2011-12-28 @ 00:27:48
Postat av: Andreas

Tänk om det kunde vara såhär varje match? Underbart tryck!!!

2011-12-28 @ 00:29:50
Postat av: Per Torpe

Jag älskar IKO! Vilken seger! Salo såg ut som en ledsen hund! Jag tippade 4-2, men 5-2 blev det och jag njuter nåt så djävla mycket. Det saknas ord för lyckan!

2011-12-28 @ 01:19:30
URL: http://ikoskarshamn.blogg .se
Postat av: Anonym

Helt jävla fucking underbart!!

2011-12-28 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: