Mer om kvällens vinst:

Slängde in ett kort inlägg efter matchen, och lovade skriva mer när jag var hemma, då jag bloggade från mobilen, vilket är aningen knepigt ibland...
Nu är jag hemma igen, och har funderat lite mer kring matchen. Tänker inte dra en hel matchsammanfattning, för jag vet att de flesta av er som läser såg matchen på TV...

Men Alexander Bengtsson måste nämnas. Idag gjorde han en kanonmatch, helt klart en av hans bästa matcher i IK-dressen!
Han hade tur några gånger - vilket en bra målvakt ska ha! För det var några tillfällen då han trodde han blockerat, och ligger kvar, men pucken var lös. Någon gång var det medspelare som räddade honom, några gånger var det domaren som felaktigt blåste för blockering. Men det är bara att tacka och ta emot!

1600 pers hävdades det att det var ikväll där... njaaa.. kanske. men då räknade man ALLA. Mina barn mfl räknades in, som i vanliga fall går in gratis också. Men trots detta, 1600 pers, med gratis inträde. Inte sjukt imponerande. Men så ligger man där man gör i tabellen också.

IK Oskarshamn vann inte helt rättvist ikväll, man var för tafatta och slarviga i sjukt många situationer. Inte många kamper som man vann, men man vann matchen!
Och spela så dåligt, men samtidigt vinna, respekt på det.

Borås är inte heller så bra, men jag beundrar deras inställning de visade ikväll! De ligger i botten av tabellen, men de jagar på ALLA puckar, de hugger och river på allt. Lag i botten brukar inte visa den mentaliteten.

Efter matchen var det ett gäng, för övrigt tysta Boråssupportrar, som krävde Borås tränares avgång. Träffade även boråssupportrar på hamburgerrestaurangen efter matchen, som erbjöd oss att få deras tränare.
Men i Allsvenskan sparkas inte tränare i botten (sundsvall undantaget), där är det lagen på PlayOffplats som sparkar tränare! (Malmö och Leksand)...
Borås tränare har uppenbart inte fått ihop sitt lag denna säsongen, men innan serien startade tippade jag Borås i botten av tabellen. Boråssupportrarna idiotförklarade då också mig. Nu är det snart jul, och Borås är just där, i botten och härvar. Men det jag skulle nämna, tränaren har beviserligen inte lyckats, men måste ju säga att Borås var det bättre laget idag.
Tränaren kanske bör sparkas, men inte för dagens prestation, eller?

Och på tal om det där med maten efter matchen. Jag stannade och åt mat efter matchen, och in kom även IK Oskarshamn.
Varför blir man så Star Strucked i sådana tillfällen?
Kul dock att de ställde upp på fotografering mm, trots sin hunger...

Nä, nästa match är hemma på Tisdag (13/12). då kommer Västerås. Det är dessutom GRATIS inträde då också! På tisdag krävs det bättre spel än vad man visade upp idag. Då har man inte råd att slarva som man gjorde så många gånger idag! Nu laddar vi om, och satsar allt på Tisdag!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Webbproblem

Ligger IKO:s webbokningssystem nere? Inte bra inför fullsatt-kampanjen!



Varför går man ut med fullsatt-kamapanjen med så kort varsel. Bara 6 (!) privatpersoner har "hunnit" anmäla sig.

2011-12-12 @ 09:21:49
Postat av: Uppdat.

Nu funkar webbokningen igen. Tydligen bara tillfälligt problem. Hoppas på massor av folk imorgon!

2011-12-12 @ 09:57:52
Postat av: Rodden

På tisdag kommer jag hem till stan om inte annat och då blir det Åströms och hockey :)

2011-12-12 @ 15:42:16
Postat av: Åke

Räkan !

Jag är tacksam för Din proffsiga rapportering, hoppas att Din blogg får nya sponsorer.

2011-12-12 @ 18:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: