Klacken

Hej där ute löjjan här, jag tar mig friheten att skriva ett inlägg Räkan tog ändå över bloggen från mig.
Jag vill vädra mina åsikter lite grand gällande klacken eller ja inte klacken egentligen men ni kommer förstå vad jag menar.
Efter kvällens match var jag rejält uppretad av att vi blir utskåpade på läktaren fullständigt och det irriterar mig.
I klacken i kväll stod de ca 30 personer och de är väl ändå helt okej.
Det som inte är okej är att de bara är ca 4-5 personer av dessa som skriker lever sig in och verkligen tar i och lever för de här och all heder till dem, jag vet vilket engageman dessa människor lägger ner och de beundrar jag. Dessa personer vet vilka jag menar så jag skriver inga namn.
Jag förstår inte och har aldrig förstått grejjen går man på hockey och ställer sig i supporterklacken gör man ju ett val att man vill bidra till en bättre stämning att stå där i blå vit röda atilraljer och sola sig i glansen av de andra gör mig förbannad.
Det finns till o med en del som stått där i flera år och aldrig skrikit en ramsa jag förstår inte??
Idag saknades en eller två personer som alltid ger allt på läktaren och de märks direkt tänk om alla som stod där bidrog då hade de inte märkts.
Jag vill inte skapa bråk eller något jag vill bara lyfta fram de och jag tycker de är något styrelsen i BFS borde kunna jobba med.

Nu vill jag heller inte höra att jag ska ställa mig där själv om jag tycker de är så dåligt.
Jag har ju gjort mitt val, de gjorde jag definitivt efter de att min dotter gick bort de finns andra saker som e viktigare då och nu när vi fått tillökning har jag deffinitivt ingen tid eller lust att engagera mig heller. Jag skriker i bland och sjunger ibland för att hjälpa till men bara när jag känner för de och därför står jag inte i klacken! Jag går inte på hockey för att jag VILL bidra till bättre stämning jag går på hockey för att jag är intresserad av IKO och tycker de är roligt.
Vill man bidra till stämning står man i klacken annars kan man stå någon annan stans.

Idag stod jag tillsamman med fem vänner och vi ville i sista perioden markera att de går att låta så in i helvete om man bara vill vi sjöng o tog i allt vad vi hade och de lät skitbra. Tänk om ALLA som stod i klacken alltid gjorde de fy fan vad bra ni skulle vara.

De är tänkvärt.

ha de// Löjjan

Kommentarer
Postat av: The One

Mycket bra skrivit. Jag hade borta frånvaro då min lile pojk på snart tre månader har halsfuss...Jag kommer igen så snart jag kan igen med full röst styrka! Har också sett dessa tendenser med folk som står ( tillochmed sitter tysta i kLacken! ) helt jävla oförsvarbart! ) Något måste göras och vi kan ju börja med att komma på lite nya ramsor! Vi kör samma 6-7 ramsor om och om igen och det börjar bli jävligt uttjatat. Visst alla i klacken hänger ju tyvär inte på våra diverse forum och så. Det är också en grej. BFS forumet är ju helt dött!!! Varför ?! Ta bort det och länka hellre till IKO: s svenska fans forum!

2011-12-02 @ 22:23:39
Postat av: Andreas

Förstår vad du menar. Det gäller att alla drar sitt strå till stacken. Men ibland tröttnar man på att när bara hälften sjunger och då slutar man själv. Det är inte lätt på knappt 10 pers....

2011-12-02 @ 22:30:55
Postat av: Sittplats

Själva IKO-klacken, är en av de bästa i Sverige. Fortsätt så! Ni gör det jättebra!



Problemet är att inte resten av hallen hjälper till. Lär av Rögle t ex, där hela hallen stämmer in!

2011-12-02 @ 22:56:17
Postat av: Ståplats!

Jag står utanför klacken, men brukar för den skull hänga med i Oskarshamn-ramsorna! OSKARSHAMN! Enkelt och bra! Men då blir man utstirrad, som en idiot i stela Oskarshamn… Det gäller att bryta detta, och VÅGA!



Skit i de stela människorna; våga skrika! Då vinner IKO!!!

2011-12-02 @ 23:02:32
Postat av: Andreas

Ståplats: Håller med. Vore grymt kul om övriga ståplats kunde sjunga med ibland. Matcherna mot Leksand är ett bra exempel på hur bra tryck det blir när alla dras med.

2011-12-02 @ 23:16:30
Postat av: Räkan

Håller med, tänk om alla vågade sjunga...

Jag förstår inte det pinsamma, tycker snarare de som låtsas vara supportrar, ställer sig i klacken och håller käften - det är ju DE som är pinsamma!!

Vet ingen annan vardagsglädje man kan få, som när man sjunger ur sig i klacken! Gratis endorfin för fan, billigare än öl....

2011-12-03 @ 00:32:40
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: IKO70

En intressant fråga är hur man ska få med hela ståplats att sjunga??vore nått i hästväg!:)

2011-12-03 @ 00:58:21
Postat av: Knäplats

Nu handlade det om de som väljer att stå i klacken och inte övriga ståplats. Eller? Övriga ståplats står inte i klacken och är endast en bonus. Det är ju det hela inlägget handlar om. Tre kommentarer som snackar om något helt annat? 0-15 på läktarn igår.

2011-12-03 @ 08:33:53
Postat av: The One

En sak som man kan försöka med är att vi som sjunger i klacken sprider ut oss bland hela ståplats och sjunger därifrån kanske kan få resterande ståplats att sjunga med, alternativ för IKO till nästa säsong kan ju vara att korta ner ståpats till endast mitten så som t.ex Ejendals så att det verkigen bara blir sjungande människor på hemmastå! Något måste göras iallafall!

2011-12-03 @ 10:46:22
Postat av: danny

Nått som skulle va grymt är när klacken kör sin I.....K....I...K samtidigt med trumman, att klacken sjunger I och sittplatsena sjunger K :)

2011-12-03 @ 11:09:54
Postat av: Andreas

Japp. En bra början är ju att alla i klacken börjar sjunga innan vi försöker få med hela ståplats.

2011-12-03 @ 19:13:41
Postat av: Rusk

Håller med Andreas. Märkligt att en sån här diskussion ens behöver hållas. En del tycker tydligen att det är övriga ståplats som skall hålla låda och inte hela klacken? Hur tänker man då? Hur tänker man när man ställer sig i klacken och är tyst i väntan på att övriga ståplats och sittplats skall börja sjunga?

2011-12-03 @ 20:08:14
Postat av: j20

tycker ni ska komma och stötta erat j20 mer! vi borde vara en stor IK FAMILJ! :)

2011-12-03 @ 23:31:15
Postat av: Rusk

Håller med. Vi bör vara en stor IK familj i vått och torrt. Har varit dåligt från min sida i år att kolla junisarna.

2011-12-04 @ 00:55:03
Postat av: Andreas

Om man inte bor i Oskarshamn så har man inte alltid möjlighet att gå på junismatcherna.



2011-12-04 @ 01:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: