J20: IKO förlorade mot serieledarna...

IK Oskarshamns J20 fick se sig besegrade av serieledarna Troja ljungby. Matchen slutade 1-5.

Lagledarens rapport:
Det gick helt enkelt åt helvete..
När de gör 4-1 i pp i början av sista, då sitter vi i omklädningsrummet. Luften gick ur då.
Troja var hetare, och de vann helt klart rättvist!
Efter 1-5, då har vi inte kraften att mobilisera oss...

Vi spelade på 5 backar hela matchen, "Berra" var borta idag. Likaså David Odén borta, och det märktes att båda de saknades idag...
Utöver dem fick också Eric Karlsson fick kliva av idag...

På Tisdag väntar Kungälv borta! Nya tag då!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Rusk

Jag gick efter första. Förstod vart det lutade tyvärr. IKs J20 idag är inte vad de var förra året men det visste vi redan. Tittade lite på tabellerna i norra och södra superelit. Där ligger Växjö och Löven toksist i respektive serie. Där hade nog vi legat också om det gått rätt till förra året med samma trupp. FBK som snodde vår plats glömde jag kolla vart de låg. Hoppas de ligger långt ner.

2011-12-10 @ 20:39:32
Postat av: Ruskigt

Jag tittade på hela matchen och det var inte det bästa spelet.MEN man hejar väl inte bara när laget leder? Sen tycker jag att man pratar alldeles för mycket om förra året.Hur många lag har samma uppsättning som då?

Heja IKO

2011-12-10 @ 22:14:50
Postat av: Rusk

Tyckte inte det hejades så värst. Duktigt av dig att kolla hela matchen. Jag hade annat att göra som jag värderade högre. Jag vet att vi inte har samma lag som förra året. Inte Troja heller. Att jag nämner förra året beror nog på att det laget var det bästa vi någonsin haft och skulle haft en plats i super elit. Nu sket det sig och det retar i alla fall mig. Nu ser det inte lika bra ut och det tycker jag är tråkigt därför nämner jag det.

2011-12-10 @ 22:37:29
Postat av: Rusk

Annars har jag följt IKs J20 i ca femton år utan att ha någon familjerelation till laget. Det beror nog på mitt enormt stora IK-hjärta. Hur ser din relation till J20 ut "Ruskigt"?

2011-12-10 @ 23:27:06
Postat av: Räkan

Härligt ruskprick att du gick ikväll, trots utan att ha annan familjerelation!

Jag vet att du alltid brukar följa laget, och klandrar dig inte att du gick, men tycker det var synd...

Kvalet vi fick uppleva i Diö förra säsongen känns avlägset, men det "nya" laget sköter sig trots allt hyggligt....

"Dukhalsar" mm är alltid uppskattat, både av personal, publik och bloggare... ;)

2011-12-11 @ 01:02:36
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Micke

Ha lite tålamod vänner!! Tycker det går ganska bra trots allt med ett helt nytt lag osv. Tålamod vänner! Med "skepparen" Mats vid rodret kommer det bli bra!! Tyvärr verkar inte alla fatta detta!!



2011-12-11 @ 01:50:03
Postat av: Räkan

Synd att jag inte lyckats koda in "gilla" knappar som i facebook,,, ;)

2011-12-11 @ 01:55:23
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om man nu måste jämföra med fjolåret så bestod laget av fler sista års j20 spelare och faktum är att de hade kommit lite längre i sin utbildning än dagens lag. Åldern är lägre och det blir inte rätt mot killarna att jämföra. För tränaren var det lättare också att få framgång med spelare som varit tillsammans en längre tid, men det är nu det visar sig hur bra Mats är som tränare.Killarna har sitt ansvar och tränaren sitt.Killarna försöker säkert alltid prestera sitt bästa, glöm ej detta.

2011-12-11 @ 09:57:16
Postat av: mm

1+ till ruskigt

2011-12-11 @ 14:08:05
Postat av: Biffen

Bara att acceptera att vi blev utspelade 50 av 60 min, det kunde slutat 2-siffrigt.

2011-12-11 @ 14:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: