Ackes tröja hissas när Leksand kommer!

Bloggen kan nu, först av alla "avslöja" att Alexander Johanssons tröja kommer hissas i taket.
Detta kommer ej heller ske vilken match som helst, utan det blir den 27/12, när Salos Leksand kommer!

Acke spelade i IK Oskarshamn mellan 1999-2011.
Han hann med över 500 matcher i allsvenskan, och sin sista säsong belönades han med ett "A" på sin tröja!

Klickar ni HÄR kan man läsa en intervju jag gjorde med Acke för snart 1 år sedan.

Nu som sagt var skall "Ackes" 12:a få pensionera sig i taket på Arena Oskarshamn.
helt klart ett nummer värdigt att få denna uppmärksamhet!

Jag personligen vill tacka Acke för de åren han var klubben trogen!
Alexander spelade alltid med full energi, och var av den spelartypen som aldrig hängde med huvudet.

Skall bli otroligt kul att få tacka av Alexander ordentligt i Arena Oskarshamn!

* * * * * *

Och på tal om denna matchen, mot Leksand... Salo kommer förhoppningsvis, även om han idag gick ut med att han vill sparka sig själv... *suck*

Fick också frågan om Öhman, och jag kan svara på att jag frågat angående honom. Öhman kommer tyvärr ej vara matchklar till denna matchen, utan comebacken blir efter nyår...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Tommy

Acke är värd att hyllas för sin tid i IKO. Men nu hoppas jag det tar lång tid innan nästa tröja(affisch) hängs upp. Börjar bli lite väl många nu.

2011-12-15 @ 23:37:32
Postat av: Ovi

Pinsamt att Moore och Ekroth hänger där.. spelade dom i Div 3 och 2? Jaensson och Acke väl värda det dock

2011-12-16 @ 12:05:58
Postat av: Ovi

Pinsamt att Moore och Ekroth hänger där.. spelade dom i Div 3 och 2? Jaensson och Acke väl värda det dock

2011-12-16 @ 12:06:23
Postat av: The One

Salo letar ersättare till sig själv i båset, börjar han noja över att åka till Oskarshamn tro? :)

2011-12-16 @ 13:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: