Web-TV och positiva besked

Som jag nämnde inför Olofströmsmatchen så sågades Tingsryd, av bland annat mörrumsfansen, som sa att Tingsryd åker ur i år...
Nu har oikbloggen.se kagt upp intervjuer från den matchen, där Olofströms tränare säger indirekt att IK Oskarshamna var bättre än Tingsryd...
Iallafall efter första matchdagen.
Söderström, som även han intervjuas är inte lika positiv.
Dvs goda besked, motståndarnas tränare såg oss som faligare motståndare, och att Söderström INTE är nöjd med matchen, trots vinst mot Olofström.
Hade Olofströmstränaren sågat IKO, och hyllat TAIF, sammtidigt som Söderström hade hyllat sitt lag, efter 2-1 vinsten mot div 1 laget Olofström, DÅ hade jag blivit orolig!

Oro finns hos mig att man spelar i kanterna även i serien, men jag både TROR och HOPPAS att man vågar kliva in på mål i serien, särskilt nu när backspelet börjat ta sig, och man visat att man har 2 duktiga målvakter (jag var ju lite kritisk mot andrekeepern efter Karlskronamatchen, men han visade igår att även han kan spika igen).

Klippet:
Efter 1:16 in i klippet är det Olofströmstränaren,  som "hyllar" IKO, och 3:04 är det Fredrik Söderström som kör snacket, men jag rekommenderar att ni lyssnar till olofströmstränarens ord!


Observera att intervjuerna gjordes efter FÖRSTA matchen i Stena Cup!!

Och på tal om intervjuerna, här har faktist något IKO att lära sig, att göra intervjuer till hemsidan, men också som kan spelas upp under periodpauserna under hockeymatcherna! De flesta allsvenska klubbarna kör detta numera, och IKO har kapaciteten för att göra det...
Olofström sände sina intervjuer i ishallen, på storbild, för publiken, inför matcherna och i pauserna...
Detta kan vara något för IKO at tänka på, för underhållningsvärdet...
Särskilt nu när man har medlemspub, att spela upp det inne i den, precis som tex Malmö gör...

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: