Premiärresa, följ med till Bofors!

Nu är det klart, Blue Front Support annordnar resa till premiären Lördagen den 17/9 till Bofors!
Läs mer om resan och anmäl dig HÄR!

Resan kostar 400 kr, men då INGÅR inträdesbiljetten! Dessutom så utlovas en "present" av IK Oskarshamn... vad det blir är ännu oklart, men förra årets premiärresa till Malmö fick alla resenärerna en matchtröja...

Blue Front Support meddelar också att det är förra säsongens reseregler som gäller! Dvs, beslutet om att man ej får ta med egen alkohol på bussen gäller inte denna resan...

Skynda nu att anmäla er alla, jag är redan anmäld - är du?!

Bussen avgår 10:15 från Arena Oskarshamn.
Ett stopp på vägen upp är inplanerat.
Endast medlemmar i Blue Front Support får åka med, så är ni inte medlemmar, blir man det enkelt HÄR!
Det måste bli minst 30 anmälningar för att kunna genomföra resan, men det skall väll inte vara något problem?!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Tommy

Larvigt man måste bli medlem för att åka. Då blir det att försöka ordna resan på annat sätt.

2011-08-22 @ 02:00:46
Postat av: MattiasBFS

Du har ju igen pengarna resa nr 2, plus att det är billigare och trevligare att åka med oss än att åka i bil. Varmt välkommen!

2011-08-22 @ 06:31:09
Postat av: Tompa

Svar till Tommy.

Jag tycker inte att det är larvigt att man måste vara medlem.Dom rabatter som BFS ordnat hos olika företag i O-hamn gjorde att avgiften var betald innan halva säsongen.Så var det med den larviga komentaren, och som Matte säger det blir billigare o roligare.

2011-08-22 @ 12:10:03
Postat av: Kalle

Kan hålla med tommy på sätt o vis, förstår självklart varför BFS vill ha med endast medlemmar.

Men det kommer bli ytterst svårt att lyckas få 30 medlemmar att anmäla sig..

att fylla bussen finns inte ens på kartan då det endast är 68 medlemmar med i dagsläget, dvs endast 18 av de skippar att följa med..

Hur många var det med till Malmö förra året? 35-40?

Då var den öppet för alla att anmäla sig, medlem lr icke medlem, endån så var det under 30 anmälda 2-3 dagar innan..

Så att denna resa ska bli av så är det nog dags att BFS låter alla anmäla sig, ta någon 50 lapp mer för de som ej är medlemmar. . .

2011-08-22 @ 12:41:05
Postat av: Tompa

Bra förslag Kalle, som du skriver är vi i dag för få medlemmar.Men som jag skrev tidigare tjänar man på medlemskapet plus att man då sparar in 50 lappen

på resan.

2011-08-22 @ 12:54:30
Postat av: Tobias

Kalle - folk får väl lösa medlemsskap innan bussen går om man vill åka med. Som sagt, man tjänar på det i längden och man måste väl kunna vara med och stötta även en supporterförening om man i fortsättningen vill ha någon som arrangerar tifon och resor - annars dör det ju ut.

Mot Malmö förra året var det 43 passagerare, och det var en tisdag. I år är det en lördagsmatch så att få ihop 30 resenärer borde inte vara något problem om folk verkligen vill se matchen.

2011-08-22 @ 12:56:45
Postat av: Kalle

Visst kan folk göra det, BFS skulle vinna mer på att ta en extra 50 lapp per resa för icke medlemmar, kanske inte i början, men i längden.

Men BFS lär lära sig av misstaget när sista anmälningsdagen börjar närma sig..

Allt annat inom BFS är kanon, förutom denna regel.

Titta på andra supporterklubbar i allsvenskan o även elitserien, inte finns det några som endast tar med personer som är medlem i supporterklubben.

De flesta kör som jag skrev, 50 lapp extra för att få åka med .

Lycka till.

2011-08-22 @ 13:28:14
Postat av: Tobias

Vi har ett samarbete med HVs supporterförening och dom kör endast medlemmar. Vi vill ju försöka få så många som möjligt att bli medlemmar istället. Om det inte blir någon resa så drabbar det oss inte rent ekonomiskt eftersom vi ändå inte går något plus på resorna. Vi försöker bara hjälpa fansen att komma till matcherna men då får dom bjuda till lite själva också.

2011-08-22 @ 13:32:50
Postat av: The One

Jag åker egen bil upp med min bror :)

2011-08-22 @ 15:40:34
Postat av: Robin

Tycker att alla ska få chansen att åka på premiärmatchen utan att behöva betala 200kr för att bli medlem först. Resor efter premiärmatchen kan gott vara endast för medlemmar. Då har man fått chansen att testa på att resa med supporterklubben innan man bestämmer sig för att bli medlem eller inte.

Så mitt förslag är att låta alla åka med på premiärmatchen och att man senare bara ha resor för medlemmar :)

2011-08-22 @ 16:54:37
Postat av: kalle

Bra förslag där Robin :)

2011-08-22 @ 17:30:19
Postat av: Rusk

Håller med Tommy inledningsvis.



Den nya supporterklubben sågar den gamla efter fotknölarna massmedialt. -Vi ska bli en Elitseriemässig klack.(Ungefärligt citat i tidning) Sedan parkerar styrelsen på andra håll (sittplats?)och låter den gamla som de sågade fortsätta under nytt namn men med samma paroll som tidigare?! Styrelsen föregår alltså inte som föredömen i själva ändamålet? Andra ska göra jobbet tydligen? Att stå i klacken är tydligen inte så viktigt för styrelsen..?



Vad hände med det nya friska? Det som var så mycket bättre? Sen undrar ni om publiken verkligen vill ha någon klack eller inte..



Vad innebär ert sammarbete med HVs klack? På vilket sätt helgar det klackverksamheten med en HV-diggande BFS-styrelse på sittplats i O-Hamns ishall?



På vilket sätt vill ni ändra stämplen; Att det är töntigt att stå i klacken?



Hårda spekulationer kanske. Men det är så jag uppfattar det hela.



Nä, det får bli bil till Bofors.

2011-08-23 @ 00:39:26
Postat av: Tobias

Alltså nu får du fan ge dig. Vår styrelse har inga HV-sympatiser överhuvudtaget förutom att EN av styrelsemedlemmarna har ett förflutet i North Banks för ett antal år sedan, han kan väl ha IKO-hjärta för det?

Styrelsemedlemmarna står alltid som oftast i klacken. Tre gånger förra säsongen var jag på representationsmiddag med jobbet och därmed sittplats, resterande 20-talet hemmamatcher stod jag i klacken. Vad i helvete är problemet med det? Ge dig

2011-08-23 @ 10:12:21
Postat av: kalle

Fast.. ni har ju själv gått ut med att ni samarbetar med HV71 supporter klubb..

2011-08-23 @ 11:54:09
Postat av: Tobias

Ja? Måste vi hålla på HV för det? Vi har kontakt med deras styrelse och frågar dom hur dom löser vissa bitar så vi kan ta hjälp istället för att uppfinna hjulet två gånger. Vi har tex. frågat dom hur dom enklast sköter bankkonton, fakturering och sånna bitar eftersom vi var nya och hade noll koll.

2011-08-23 @ 13:03:46
Postat av: Löjjan

Nu tycker jag du tobias bemöter kritiken på ett väldigt ovärdigt sätt..Jag instämmer med rusk i de han skriver..egentligen har jag varken tid ork eller engagemang för att bry mig, men de stör mig för mig är klacken något som har med passion att göra jag respekterar att man inte kan stå i klacken vissa matcher men när man väl är där så ska man fan visa engagemang skrika hoppa o föra ett jävla liv för att stödja IKO störa de andra laget och retas med deras supportrar..de är de som de handlade om för mig under den tid jag va med...va de handlar om nu för en del, de vet jag inte.

2011-08-23 @ 14:53:21
Postat av: MattiasBFS

Vill ni att det ska finnas någon klackverksamhet överhuvudtaget? Glöm det som varit och se framåt istället för att klaga. Vill ni ha det som det var för 2 år sedan eller? Vill ingen ha BFS längre så kan vi lägga ner imorgon om det är så. Vi vill ha en skitrolig versamhet där man ska ha skoj tillsammans och hjälpa fram laget! Kanske låter lite tvär, men vi gör så gott vi kan. Hjälp oss istället för att sänk oss

2011-08-24 @ 07:26:25
Postat av: Robin

Istället för att skriva "vi sammarbetar med HV" som förklaring till att bara medlemmar får åka med i bussen så kan man väl förklara vad erat sammarbete går ut på.

klart det provocerar om man går ut massmedialt och sågar den förra klacken, precis som att de personerna inte finns kvar i hallen längre? Tänk till och gör rätt, vill BFS vara en proffsig supporterförening kan man ju börja med att agera proffsigt.

Ta till er kritiken ni får, se över om ni kan göra det annorlunda eller om ni anser att kritiken är obefogad.

Alla här inne verkar ju iallafall vilja stödja IK Oskarshamn, inte bara ekonomiskt utan även genom att föra ett jävla liv på läktaren. Att då minska antalet resnärer som får chansen att åka med i bussen och föra ett jävla liv låter inte direkt klokt.. BFS får enligt mig hitta andra lösningar till att locka fler medlemmar, inte begränsa antalet personer som vill ha möjlighet att åka buss till bortamatcherna.



2011-08-24 @ 12:29:41
Postat av: T

När nämnde vi något elakt om MS? När vi startade upp för ett år sedan så sa vi till media att vi inte hade några kopplingar med den gamla klacken - thats it. Sedan har vi inte nämnt MS sedan dess. Och vi har inte skyllt samarbetet med North Banks på att inte medlemmar får åka med i bussen, ni frågade vilka andra föreningar som endast lät medlemmar åka och jag gav ett exempel. Nu har jag förklarat samarbetet.

2011-08-24 @ 13:14:45
Postat av: Rebecka'

Fin & sjukt bra blogg :) like it sötnos'

2011-08-24 @ 13:29:53
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: MattiasBFS

Nu jobbar vi tillsammans alla människor och så siktar vi mot 30 pers i bussen till Karlskoga! Hejja IK

2011-08-24 @ 14:18:15
Postat av: Jan Banan

Man kan oxå ha två eller flera supporterfraktioner till en klubb....många som har det.

2011-08-24 @ 14:32:58
Postat av: löjjan

Jag menar inget illa jag skriver hur jag ser på det. Och hur JAG tycker de ska fungera. Vad andra tycker skiter jag i.. BFS gör ett bra jobb i den mån dom kan och ingen blir gladare än jag om de lyckas bra, men jag personligen är färdig med den biten.

2011-08-24 @ 18:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: