Intervju med Söderström & Löfstedt + lite resetankar...

Jo ni läste rätt, det är en intervju med Söderström, igen... Men denna är inte gjord av mig, utan nu är det OIK-bloggen som fått upp intervjuer på sin sida, inför Stena Cup.
Det är en videointervju med Söderström och en videointervju med Löfstedt, gjorda av IK Oskarshamns Conny Holmström...
Intervjuerna hittar ni HÄR!

* * * * *

Sedan var det lite tankar också... Inte bensintankar, utan de som virvlar runt i mitt huvud. Mina tankar, kring det som diskuteras i föregående inlägget - Resan till Bofors.
Härligt med diskussion, synpunkter och ideér.
Alla har sin rätt att säga vad de tycker, så länge man gör det på ett någorlunda trevligt sätt! Åsikter har luftats, men tonen har varit bra - tack för det!

Nu, mina synpunkter i ärendet... Jag tycker inte Blue Front Support gör något fel i att säga att man måste vara medlem för att få åka med. Jag har hört runt lite med olika supporterföreningar, och de flesta kör på denna modellen nu förtiden. De som inte gör det, tar ca 75% av summan för att bli medlem, och lägger på i resepriset till ickemedlemmar. Detta innebär att åker man på 2 resor hade man tjänat på att bli medlem...

Ex: resan plus inträde (+present) kostar 400kr. Medlemsskap för vuxen kostar 200kr. Använder man metoden jag nämnde ovan skulle priset för icke medlemmar bli 550kr! dvs 150 kr extra för ickemedlemmar.
Vill de sedan åka på en resa till, utan att bli medlem, och säg att den kostar exakt lika mycket, då har man indirekt betalat 300 kr för medlemsskap, utan att få medlemskort, utan att ha gynnat föreningen!

Jag anser att OM man i framtiden låter ickemedlemmar åka med, kör på det då, dvs 150 kr extra. Då tjänar både resenrärer och föreningen på att man blir medlem!

Sedan är det några som kikat på argumentet på hur många medlemmar BFS har NU! Det känner jag att man inte riktigt kan göra. Tanken med att bara låta medlemmar åka med, är ju för att få fler medlemmar. Min fru skall med, och hon är inte medlem, men kommer att bli det inom några dagar. Jag tror faktist att de flesta tänker så, dvs att man väntat på att bli medlem, men blir det nu...

Bara för att man är medlem i supporterföreningen säger inte det att man MÅSTE stå i klacken tex i fortsättningen.
Det man bidrar till är en ökad föreningskassa. En utökad föreningskassa innebär att man framöver kan annordna billigare resor åt oss. En större föreningskassa innebär att man kan annordna större tifon mm, och göra klacken intressantare. En intressantare klack innebär förhoppningsvis fler personer. Fler personer innebär mer pengar i föreningskassan... och så är spiralen igång.

Jag är säkret på att medlemsantalet inte stannat. Medlemsantalet kommer ticka uppåt. Både innan resan, och folk som vill bli medlemmar under resan.

Och som jag nämnde, fler medlemmar innebär att man kanske kan annordna lite "förlustresor", dvs inte att laget förlorar, utan att föreningen kan ta en ekonomisk smäll. Dessa resor skulle bli billigare än normalt, och vips har alla trogna resenärer fått tillbaks sina 200 spänn för medlemskortet, istället för att betala 200 kr extra för en resa...

Jag kan i viss mån hålla med om att resorna borde vara till för alla. En supporterklubb borde inte uteslutna några supportrar. MEN, om alla skall åka med, då bör resepriset för dessa vara samma pris för medlemmar + 75% av medlemskostnaden.

Nackdelen med detta systemet, är att man då skulle skriva ut ett resepris på 550kr, vilket de flesta skulle tycka är för dyrt, och istället avstå resa. 400kr plus medlemsskap kostar i praktiken 600kr, men låster billigare, och lockar fler. Dessutom kan man betala dessa pengar vid 2 tillfällen (medlemsskap nu, och resepengen vid resan). Och tänk på en sak, medlemsskapet är ju en engångsavgift, per år...

Jag hoppas ni kritiker förstår mitt tänk, och även förstår Blue Front Supports tänk, med att vilja ha upp medlemsantalet!

Observera att detta är MINA åsikter, tankar och ideér. Förslaget om 75% extra för ickemedlemmar är ett förslag, inget man utövar idag. Blue Front Supports regler gäller, inte det ni läste i min disskussion!

Hoppas vi ses i bussen till Bofors, och kan hjälpas åt att få till fler roliga resor och utveckla supporterföreningen!
Supporterföreningen är inte styrelsen, det är inte ens klacken - det är medlemmarna! Gillar man inte beslut mm som tas, har man som rättighet att kunna påverka dessa på årsmöten...

Väl mött, tillsammans blir vi bättre!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: kalle

Angående detta om medlemskap o resor så kan jag bara hålla med det Robin skrev i en kommentar.

FÖRSTA matchen får vem som helst anmäla sig till, för då får de personerna som ej är medlemmar en chans till att se hur det är och så vidare.

Vet att Lakers kör så.

Aldrig bra att göra ett gott intryck o låta alla åka med som vill för att få dem att gå med så de kan följa med på nästa roliga resa :)

2011-08-22 @ 18:53:46
Postat av: kalle

Aldrig = Alltid

Blev lite fel,

så med andra ord ska det stå ''alltid bra att göra ett gott intryck''

2011-08-22 @ 18:54:40
Postat av: Ståplats

Bra intervju, bra frågor!

2011-08-22 @ 19:11:50
Postat av: Rusk

Moore Support var förstås inte perfekt. Allra minst jag. Men det var passion och det var äkta och vi brann för O-Hamn och IK. Vi var alltid där.



De dagarna är förbi och BFS har tagit vid..



BFS kommer aldrig att bli som MS var i fornstora dar. Jag tror inte ens BFS har en aning om vad det handlar om. En styrelse som inte ens står i klacken, som verkar sympatisera med HV?



Nä det ser döfött ut. Mig får ni aldrig med i bussen.

2011-08-23 @ 02:05:04
Postat av: Rusk

Oskarshamn + Mig= Hjärta (rötter/själ)

2011-08-23 @ 03:18:58
Postat av: Ståplats

Man borde gå ut med en kampanj för att få resten av arenan att börja stödja IKO lite ljudligare. I Oskarshamn är publiken visserligen bra på handklapp, men det är allt. Se t ex hur det är i Ängelholm. Där är det tryck även på sittplats minsann. Men det är väl för ”pinsamt” i Oskarshamn? Helst ska hela arenan vara som en enda stor klack!

2011-08-23 @ 12:15:33
Postat av: Ståplats

Förtydligande: Det lär aldrig gå att få med dem i några mer avancerade ramsor. Men de kunde väl åtminstone vara med och skrika ”Oskarshamn”!

2011-08-23 @ 12:20:39
Postat av: H

Word up Staplats!



Rusk, BFS har bara funnits i en sasong, ge det lite tid.



Jag ska i varje fall med till Bofors!

2011-08-23 @ 15:35:57
Postat av: The One

Jag ska också till Bofors men med bil dock men vi ses ju alla på borta stå :)

2011-08-23 @ 16:01:50
Postat av: kalle

Blir väl att alla får åka bil då inte bussresan lär gå igenom då inte alla får anmäla sig, alla icke medlemmar som vill se matchen lär ta sig dit på egen hand nu. Oskarshamn funkar så.

2011-08-23 @ 16:20:06
Postat av: MattiasBFS

Om ni nu kanske får lägga 200 kr extra för att åka egen bil upp, kan ni väl lika gärna gynna oss och IKO? Jag förstår inte resonemanget. Ibland resonerar vissa som att man inte vill att det ska finnas någon klack överhuvudtaget. Man ser inte det som finns och man klagar och klagar tills det kanske en dag inte ens finns något kvar. Det är SÅ det tydligen funkar. Vi finns till för Er, IKO och oss själva. Jag har verkligen inga som helst problem med att man har olika åsikter för det ska man ha. Men det borde väl vara lättare för föreningen om man samarbetade istället för att ställa sig vid sidan med armarna i kors?

2011-08-24 @ 07:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: