Intervju med Söderström del 2 med införsnack; IKO - Karlskrona

Har ni inte läst föregående inlägg, med intervjuen av Söderström, rekommenderar jag er att göra det nu, för här kommer del 2 av den intervjun.

Men först en liten nyhet, som rör IK Oskarshamns spelartrupp:
Fredrik berättade nämligen att i matchen i morgon, kommer det finnas ett tillfälligt lån, detta sa han skrattandes, då han precis innan berättat att tilfälliga lån inte alltid var så bra, med tanke på gruppdynamiken. Men detta lånet rör sig om EN match, och det för man vill titta närmare på spelaren.
Spelaren det handlar om är Tim Johansson, närmast från Mörrum. Det är en ung forwardstalang, både Fredrik och Roger sett närmare av föregående säsong. Tim är född 1991, och spelat både i TV-pucken och div 1 hockey.
Efter matchen åker Tim tillbaks till Mörrum igen.
Och just när jag skriver detta ser jag att IK Oskarshamn presenterar nyheten också...
Dock så står det där att Carl Ackered (också inlånad från Mörrum) spelar i morgon, vilket ha inte kommer göra...

Nu, intervju del 2, och snacket inför morgondagens drabbning (10/8 kl 19:00), borta mot karskrona!

Vem kommer stå matchen mot KHK, och hur blir kedjorna?
Bengtsson kommer att stå denna matchen, så vi kan kika på båda målvakterna i matchsammanhang.

Förstakedjan:
Jadeland - Öhman - Poulsen
Ljungkvist - Hultström

Andra:
Valdix - CJ Svensson - Rodman
Uotila - Mathuskin

Tredje:
Löfstedt - M Ohlsson - Hagelin
Jonsson - F Olsson

Fjärde:
Gibbs - Nybeck - T Johansson
Morin - Bertilsson

Någon av juniorerna som får följa med?
Nä, vi sa att de fick stanna hemma denna gången, då de har match idag mot Växjö. Men jag skall gå och se dem ikväll!

Förväntningar inför matchen i morgon?
Nu är vi igång! Det ska vara så bra det kan bli, så här tidigt inpå säsongen. Nu skall vi föra matchen, men det är Karlskronas första match, se de kan vara laddade och vilja försöka styra. Precis som vi var mot Djurgården, särskilt första perioden.
Jag har mött karlskrona många gånger, och jag vet att de spelar strikt. De har en bra defensiv, med farliga spelvändningar.

Karlskrona satsar hårt för att nå Allsvenskan, hur tycker du på förhand, de står sig mot tex IK Oskarshamn?
De har alla förutsättningarna för att gå långt. Förra säsongen var de ju bara minuter ifrån... men de har pengarna, publiken, engagemanget och arenan för att lyckas. men man kan ej köpa sig till framgång...
Men det är klart att de är ett topplag i div 1, problemet är bara att alla där vill ju slå dem då!
Sedan så har ju Allsvenskan blivit ännu bättre än tidigare, så frågan är om Allsvenskan har ryckt, eller om de har närmat sig allsvenskan.
Jag gillar dock KHK:s kaxiga attityd. Men matchen i morgon ommer inte visa något om hur klubbarna står sig till varandra.

Som tränare i Olofström förlorade du alla matcherna mot KHK föregående säsong, var ett tag sedan du fick vinna där nu?
Haha, jag kommer sova bra! Det är en träningsmatch, och inte samma tänk. Men vi skall se till att göra en bra match!

Förra säsongen blev det så kallat "vattenkrig" i karlskrona, vad hände?!
Det är gammalt nu, och jag har lagt det bakom mig. Det blev en större grej än vad det var. Men en av våra spelare uppträdde ej snyggt. Detta retade publiken, som blev rasande, och det verbala blev fysiskt. Vattnet blev vårt vapen. Jag tog en vattenflaska och sprutade på de som vevade...
Matchen efter vi möttes igen hade publiken utrustat sig med paraplyer. Det tycker jag är humor på hög nivå! Det gillade jag!

Lycka till i morgon, så ses vi i Karlskrona! Och tack för du tog dig tid för intervjun!

* * * * *

Som ni kanske förstår av min sista mening, tänker iallafall jag åka dit. Hoppas vi blir några fler?!
Jag kommer dock ej liverapportera därifrån, via Cover-it, pga av tekniska skäl.
Men om ingen annan, typ OT bevakar matchen på plats, kommer jag högst troligen blogga periodrapporter, via mobiltelefonen.
Stannar ni hemma, men vill läsa periodrapporterna, håll er här på bloggen, och glöm inte att uppdatera den för att kunna läsa de nya inläggen!
Skall se om jag hinner skriva mer info om detta i morgon, efter jobbet, innan jag drar till Karlskrona...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

vfr hulström i första?

2011-08-09 @ 19:28:52
Postat av: The One

För att spela ihop Matushkin med Outila antagligen. Dom ska ju spela PP ihop så antar att Söderström vill kolla om dom funkar ihop.

2011-08-09 @ 20:24:01
Postat av: Anonym

vfr inmte uotila och matushkin i första !?

2011-08-09 @ 21:08:44
Postat av: H

Grymt att du åker ändå till Karlskrona för att se en träningsmatch, det är en riktig supporter det!



Hade gärna varit där själv, får hoppas att dom vinner då!

2011-08-10 @ 02:25:26
Postat av: Totto

Matchen går att följa på everysport.com

2011-08-10 @ 08:59:27
Postat av: löjjan

Jag vet inte om de bara är jag, men jag tyckte hultsröm såg riktigt jävla bra ut mot dif. Jag tror han o ljungkvist kompleterar varandra mycket bra

2011-08-10 @ 10:38:11
Postat av: Ståplats

Tyckte också att Hultströms spel imponerade. Han visade också upp ett tacklingsspel, vilket är mycket ovanligt bland backar.

2011-08-10 @ 12:13:31
Postat av: H

Håller med angående Hultström, såg bäst ut av backarna :)

2011-08-10 @ 14:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: