Inför Stena Cup: Olofström vs IKO

I morgon (fredagen den 26/8) åker IK Oskarshamn till Olofström för att spela i Stena Cup.
Enligt IK Oskarshamns sida står det att matchen börjar kl 19:00, men matchen börjar kl 20:00!
Programmet är nämligen:
17:00 Tingsryd - Mörrum
19:45 Olofströms spelartrupp presenteras
20:00 Olofström - IK Oskarshamn

Jag tänkte även åka till Olofström i morgon, för att bevittna vårat lag! Jag kommer köra precis likadant som senast i Borås, nämligen använda mig av twitter vid mål eller annan större incident.
I periodpauserna bloggar jag kortare periodrapporter med mobilen.
Follow slemklump on Twitter

Matchen då?
Olofström har hittils spelat 2 matcher, där man vunnit båda. Först mötte man Kallinge, och vann med 3-0. Och senast var det Tingsryd man mötte, och den matchen slutade 2-1.
Och NU skall väll ändå IK Oskarshamn vinna?! OK, jag är inte alls insatt i hur Olofströms trupp ser ut, men nu är det dax... Spelarna behöver en vinst i ryggen, för självförtroendet. Och Olofström borde inte vara en omöjlig nöt att knäcka. Grundspelet IK oskarshamn visade upp senast i Borås var OK, men inte inställningen. Och denna match behöver man nog bättre inställning, då man möter ett Olofström som säkert gärna tänder till extra mot allsvenskt motstånd och särskilt med sin forne hyllade tränare i motståndarbåset. Dessutom hittar man Löfstedt, som också kommer närmast från OIK, som numera spelar under TryOut i IK Oskarshamn... och då har jag inte nämnt vår sportchef...

Nu hoppas jag våra krigare just vill kriga också!

Däremot hur cupspelet går till får gärna någon insatt svara mig på, då det är 4 lag, men alla lagen spelar bara 2 matcher, och det är inget finalspel eller liknande... Hur utses cupvinnaren?!

Vill också poängtera att jag använder mig av twitter, för att kunna ge er aktuellt resultat, men också för det är ett bra alternativ för mig, då jag kan se hockeyn sammtidigt. Detta innebär att jag inte läser twitter under matchen, och troligen inte hinner svara på eventuella twitterfrågor, men man vet aldrig... ;)
Jag försöker dock alltid svara på era frågor, men det blir kanske efter matchen...

Väl mött, nu tar vi en seger!
Resultatet?! Tja, ni tycks ju inte gilla min optimism, och jag antar att Olofström kommer vara heltaggade. Men klart vi vinner. Resultat: 3-5

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

när är lidhammar thbx räkan?

2011-08-25 @ 21:50:43
Postat av: Räkan

..har inte hört något om lidhammar, tyvärr.

2011-08-25 @ 21:55:08
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Ståplats

Är Valdix med imorgon?

2011-08-25 @ 22:24:10
Postat av: Boooo

Lidhammar ska snart vara tillbaka men det verkar som de tar de ssäkra före det osäkra. jag tror lidhammar kan överraska positivt iår. Perfekt som tredjelänk

2011-08-25 @ 22:29:35
Postat av: Andreas

Dags för vinst imon!

2011-08-25 @ 22:35:59
Postat av: The One

Nu måste det bli vinst gubbs!

2011-08-26 @ 17:56:07
Postat av: Jonas

Ljungkvist står inte med i laguppställningen, orsak?? Fel på everysport eller annat??

2011-08-26 @ 19:42:14
Postat av: The One

Jag ser honom i IKO: s laguppställning på everysport iallafall? Kan du säga något om det Räkan?

2011-08-26 @ 20:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: