Inför: Örebro vs IK Oskarshamn (COC)

Andra matchen för IK Oskarshamn i COC - Clas Olson Cup.
Igår tog vårt lag en fin skalp av leksand, där man försvarade sig fram en vinst!
jag tror inte matchbilden blir så annorlunda ikväll, Oskarshamn kommer nog jobba vidare med försvaret, och coach Söderström har tidigare proklamerat att det finns lag man kommer spela mer deffensivt mot. Örebro är ett av dessa, tror jag. Men bara man hugger sina chanser, och sätter dit dem, så fine för mig. Det gick ju bra mot Leksand som sagt var!

Örebro är ett väntat topplag i allsvenskan, då man värvat på flitigt. Men även om detta är en cup, så är det samtidigt en träningsmatch. Igår tippade jag 1-6, och blev hånad av vänner, pga av min optimism... vara bara 2 mål ifrån, då det slutade 1-4.

Jag tror på mitt lag, och likaså ikväll, jag gissar på 3-5 (Oskarshamn står som bortalag).

Jag har inte hittat någon som onlinerapporterar ännu, men om det dyker upp någon slänger jag in en länk här på bloggen...

Jag har för tillfället ingen kontakt utanför laget, som är på plats och kan ge mig information, men skall se om jag kan få tag i någon, och skriva en matchrapport efter matchen... Någon form av rapport blir det, frågan är bara vad den baseras på, någons upplevelse eller endast resultatet ;)

har ni någon på plats och jag inte hittar någon onlinerapportering, får ni gärna kommentera in lite resultat och så här på bloggen!

Matchen spelas i leksand och startar 16:00

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Blir spännande det här. Bara vi inte överdriver hembackandet. Vi måste anfalla och ha lite puck också, inte BARA kontra. Men visst är det bra att träna på försvarsspelet. Härligt att försvaret var så bra igår.

2011-08-19 @ 15:52:06
Postat av: L

Såg att martin från IKO är på plats du kan väl kontakta honom och uppdatera lite på bloggen då o då..be o få en målrapport iaf?

2011-08-19 @ 15:59:17
Postat av: Räkan

Jag har bett Martin om rapporter, men ej fått svar ännu...

2011-08-19 @ 16:18:15
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: