Oskarshamn korrekta syn till träningsmatcher!

Jag märker hur kritisk jag var i mitt inlägg från Karlskronamatchen . Med sin rätta. Men kom ihåg, Oskarshamn gick på fyre femmor rakt igenom, och det var en träningsmatch... Förstår besvikelsen på svenskafans forum, och tycker på ett sätt att det är härligt att man lever sig in i matcherna - det visar hjärta, på gott och ont. Men det klagas mycket från folk som inte var på plats... men å andra sidan, det klagas även från de som var på plats. OK, jag vill alltid se mitt lag vinna, men gräver inte ner mig för matchen man gjorde i Karlskrona. Många av de Oskarshamnssupportrar jag snackade med på plats, åkte mest dit för att se arenan, likaså jag... jag bockar av ishallar jag sett i hockeysverige, och Telenor arena var en av de jag ej varit i... hade det inte varit för det KANSKE jag/vi inte åkt dit. Men som supporter åker man inte omkting i sverige för att se arenor - även om det är en del av grejjen - man vill se sitt lag vinna, och man vill se sitt lag försöka vinna! Så var det inte denna gången, MEN, som sagt var, det var en träningsmatch, och alla spelare fick känna på isen lika mycket. Och detta tycker jag är bra. Det är NU man skall testa spelare, det är NU man skall testa formationer, det är NU man skall ge alla istid, det är NU man kan/får förlora.
Jag tycker det var bittert att åka dit och se mitt lag spela tamt, men KHK gick in för fullt, och Oskarshamn gjorde det man borde vid denna tidpunkten. Bra att man gör detta nu, och inte under säsongen! Alltid surt att se sitt lag spela under sin förmåga, men jag gläds med att man gör det nu! Jag gläds över coach Söderströms tankar om att "lufta" alla spelare NU! Helt rätt tänk!
OK, förluster som dessa sänker hockeytempen i Oskarshamn, men vi som verkligen älskar hockey förstår detta med träningsmatcher. Dessutom, cupen uppe i dalarna har Söderström sagt att man INTE skall köra på 4 femmor rakt igenom, utan då matcha spelare efter situationen!
Oskarshamnarna var för ovanlighetens skull nöjda med förlusten mot DIF, då Oskarshamn spelade bra, men inte lika nöjda mot förlusten mot KHK, då man spelade efter att få bästa lag till serien börjar!!
Jag tror på Söderströms tänk, om att alla skall få spela NU, och ha bästa möjliga lag på isen, och coacha det till serien startar!
Träningsmatcherna säger inget... minns när Salo tränade IKO, Oskarhamn vann alla sina träningsmatcher, med ett coachat lag, men när det gällde... då visste man inget om de bänkade spelarna mm, och laget började gå illa. Vi var farligt nära att ramla ur allsvenskan!
Satsa på seriespelet och matcha spelarna man är osäker på NU!
jag vill aldrig se mitt lag förlora, men bättre nu, än när det gäller!
OK, Oskarshamn i ren allmänhet spelade lojt i karlskrona, men varför chansa? varför dra på sig skador nu? varför toppa laget nu? laget i helhet får gärna i fortsättningen visa mer djävla annamma, både för mig, publiken och hockeytempen, men inte offra säsongen för det!

Jag är fortfarande optimist, offensivt har vi aldrig haft så bra lag som i år!! Jag tror fortfarande att IK oskarshamn hamnar ÖVER topp 7! Ok, försvaret har uppträtt lite virrigt, men det hinner förbättras, dessutom skall en back till in. Och inte nog med det, IK Oskarshamn får gärna släppa in 5 mål per match, bara man gör 6 - och i år tror jag verkligen man kan göra fler mål än man släpper in! Vi tappade många poängmakare, men i år har vi till att börja med ett LAG, och i detta laget finns många spelare som kan göra poäng!
I år har vi centrar, i år har vi målskyttar, i år har vi passningsspelare, i år har vi poänggörare! I år når vi kvalserien?!!
Träningsmatcherna är träningsmatcher, och där skall vi inte avslöjja vårt spel, där skall vi inte offra några spelare, där skall vi lufta de "orutinerade" som behöver istid - vilket vi gjort hitils! I år är vi starkare än någonsin!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Osse

Håller med dig RÄKAN vartenda ord bra skrivet,tror

också IKO blir bättre detta år och vem bryr sig om

en träningsmatch bättre förlora nu än sen.



Måste också tacka dig för en jättegrym blogg bra jobbat.

2011-08-13 @ 11:35:18
Postat av: Pelle

Kan inte annat än hålla med dig, träningsmatcher är till för att hitta sig tillbaka till tävlingsmomenten tempot och för att TRÄNAREN ska kunna TESTA sina spelare och se vad han har att spela med!

2011-08-13 @ 12:00:43
Postat av: Ikå

Det man kan kritisera är väl inställningen, men det viktigaste i en träningsmatch är ju inte att vinna utan att spela ihop sig som lag.

2011-08-13 @ 12:35:41
Postat av: steena

Klockrent skrivet! Keep up the good work with bloggen. ;)

2011-08-13 @ 14:55:55
Postat av: IK

Blir aldrig så bra lag som 2000/2001 ;)

2011-08-13 @ 19:45:08
Postat av: Sv. IK

IKO anno 2010/2011 hade slagit 2000/2001-laget med si sådär 6-2. Allsvenskan och IKO har blivit bättre och bättre för varje år. Inte många som verkar inse det.



/AGV

2011-08-13 @ 21:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: