Malmö närmar sig Lucky Luke...

Enligt källa utanför IK Oskarshamn, har jag nu fått höra att Lukas idag fått ett konkret kontraksförslag av Malmö idag.
Som jag berättat innan så har även IKO gett han ett förslag, men han ville avvakta, antagligen tills Malmö kom med ett bud. Och nu har de gjort det - enligt oberoende källa.

Jag tror inte IKO kan konkurrerar med Malmös bud rent ekonomiskt, så det gäller för IKO att kunna erbjuda något annat lockande, typ trygghet, jobb, bostad mm mm.
Men som jag tror det blir nu så är Lucky Luke förlorad. Troligen till Malmö. IKO får leta ersättare...

Men inget klart ännu. Vi får avvakta Lukas besked.

Källan jag fått uppgifterna från, att Lukas fått kontraktsförslag litar jag på, annars hade jag inte skrivit om det, men som sagt var; detta är uppgifter från en oberoende part, och KAN vara felaktiga. Men sannolikt ej.

EDIT: Nu skriver mrmadhawk också om Lukas, och att malmö träffat honom idag...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Jonas

Släpp Lucas till Mif!

En oerhört stark sargspelare men lååångt ifrån en spelare som INTE går att ersätta.

Skall ändå säga att gärna sett lucas ihop med jade och Ryno för kontinuitet men ändå inte avgörande på något sett. Men ändå en spelartyp som går att ersätta, tror faktiskt att Lucas gör ett mistag för sin egen utveckling om han lämnar IKO.

Lär hamna i en 3-4 femma som innebär en spelare i mängden istället för att spela i en första andra femma i IKO som ev gett ett eliseriekontrakt säsongen efter.

2011-04-09 @ 23:28:19
Postat av: H

Tycker också det är konstigt att han väljer Malmö framför IK när dom kom på typ samma placering. Precis som Jonas säger lär han hamna i en 3-4 femma, men det är väl pengarna som talar.

2011-04-10 @ 00:15:49
Postat av: The One

Som jag förstått det så letar malmö efter spelare till första och fjärdelinen då andra och tredje linen är spikade. Tror personligen inte att han platsar i Malmös första lina så lite oförstående till klubb bytet är jag om det blir av. Men jag hoppas jag med att han stannar för då har vi vår andra lina spikad med tre bra grabbar som vet vart dom har varandra.

2011-04-10 @ 11:37:52
Postat av: Klappklapp

Om vi får behålla Lukas och Ryno kommer den formationen att vara IKO: första-lina. Har väldigt svårt att se att vi kommer att kunna presentera en första-lina av kalibern Gråhns-Pettersson-Guter nästa säsong och det behöver hålla den klassen för att peta ner Jade-linan. Hade gärna sett denna första-lina nästa år; Pettersson-johner/Soares/Lundbohm-Huturbise, men jag tror tyvärr inte att det är realistiskt. Men få lag hade haft bättre första/andra-uppställning.



Måste säga att med tanke på att de värvningar som hittills gjorts måste kategoriseras som budgetvärvningar så tycker jag att de känns riktigt bra. Men nu måste vi få in rutin. Skulle vara intressant att veta om Jönsson letar en förstaback eller andraback

2011-04-10 @ 14:07:24
Postat av: osse

Tycker Lukas gör bort sig om han väljer Mif.

Där lär han få gneta i tredje eller fjärdelinan.

I IKO får han spela i förstalinan,tror det är bra

för Lukas att stanna ett år till i IKO,nästa år

kan han gå till elitserien.

STANNA LUKAS

2011-04-10 @ 17:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: