Tungt i Lördags

Jäklig tung förlust i Lördags. Hoppades verkligen på seger.

Vad jag förstått så spelade vi faktiskt jäkligt bra (igen).

Men jag kom o tänka på en sak igår när jag med tunga steg gick hem från jobbet. Nu har vi mött 4lag som på pappret ska vara över oss i tabellen. På Onsdag möter vi Växjö som också dom ska vara över oss i tabellen. Men då finns det helt plötsligt bara ett lag kvar som ska vara över oss.. vilket lag är det?

jag säger nog.. inget lag.

Spelar vi som vi gjort de matcher jag har sett (alla utom Örebro) så ska vi mycket väl kunna ta en 6:e plats i tabellen.

Nu måste vi sluta upp med att säga att vi gör hedersamma förluster. Det är nu som vi ska börja vinna matcher och plocka poäng efter poäng. Den tuffa starten med tufft motstånd har gjort att vi har överseende över att vi faktiskt "bara" har 4poäng efter 4 matcher.

Men det är nu vi måste visa att vi inte bara kan "spela bra men ändå förlora" mot pengarlagen utan att vi faktiskt kan vinna mot lag som sitter i samma båt som vi.

Växjö borta på onsdag ska betyda 0poäng i vanliga fall. Men i vanliga fall finns inte längre, för vi är bättre än ifjol. Vi har ett bättre lag, kunde vi tvåla dit Rögle kan vi faktiskt tvåla dit Växjö också!

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: