Premiär imorgon!!!

Jag har hockeyfeber!!!!

Imorgon är det premiär för IK Oskarshamn. Imorgon startar hockeysäsongen. Aldrig har jag varit såhär laddad inför en sässe som iår.

Samtliga spelare kan vara med också! (bortsett från gibbs och anton). Pirret i magen har precis satt sig till rätta och jag undrar om jag verkligen kommer att kunna sova inatt.

Som inlägget innan säger så har vi 8 spelade matcher i bagaget. Varav 4 är vinster och 4 är förluster.

Malmö har spelat 11matcher varav 8matcher var under European Trophy där man inte vann en enda match under ordinarie speltid. Man slog dock EC Red Bull Salzburg med 3-2 efter sudden.

Men bara för att man inte tog en enda tre poängare så spelade man inte dåligt. 2-1 förlust mot Frölunda och en 3-2 förlust mot finska Tappara. Man var med länge i matchen mot Hv71 som tillsist slutade 5-2.

Efter European Trophy har Malmö mött två allsvenska lag. Tingsryd och Troja Ljungby. Båda matcherna slutade oavgjort. 2-2 respektive 3-3.

I Malmö hittar vi spelare som Carl Söderberg som toppar den interna poängligan under försäsongen. Man har också ett nyförvärv i Jesper Mattsson som ligger tvåa i samma tabell. Noterbart är att Söderberg och Mattsson lirar i samma kedja..

Malmö bär favoritskapet i årets Hockeyallsvenska. Jag kan inte komma på något annat lag som borde göra det istället.

IK har en tuff öppning i årets serie.

Malmö Borta
Leksand Hemma
Rögle Borta

Realistiskt och på pappret samt om man ska väga in ekonomi så ska vi ha 0poäng efter tre omgångar. Återstår att se om så blir fallet. Kanske plockar vi poäng redan imorgon?

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: