ingen buss

En buss kommer lastad med TAIF:are.. INTE. Nej för det blir ingen buss från Tingsryd ikväll. Resan är inställd p.g.a för få som anmält sig.

Tråkigt tycker jag!

Med detta är det dock inte sagt att BFS slipper klackmotstånd. Skulle inte bli förvånad över om ett minst trettiotal supportrar står borta vid bortastå ikväll. Är man borta så skriker man alltid lite högre också... det bara är så.

Vankas tydligen storpublik denna härliga onsdag också. Folk pratar om uppemot 3000pers vilket jag har väldigt svårt att tro.  Men fler än mot Mora tycker jag att det borde komma.

Matchen då?
Jodå, Tingsryd kommer från 4raka förluster och IK från 4raka vinster. Kan mycket väl hända att de båda sviterna bryts just ikväll. Men det får vi självfallet inte hoppas.

faktum är att:
- Tingsryd förlorat med hedern i behåll
- Senast mot Leksand var man det bättre laget men förlora med 1-2
- IK har vunnit 4raka nu och vann två jämna matcher mot Tingsryd under försäsongen, risk för underskattning.?!

Vill faktiskt flagga lite för den här matchen. Tingsryd kan vara på gång, även om jag tycker att vi ska ta tre poäng om vi spelar som vi gjort de andra matcherna. Ingenting talar faktiskt för att IK ska vika ner sig och göra en dålig match helt plötsligt. Men som sagt Tingsryd har ett spännande lag och sist rörde de om ordentligt i femmorna vilket gav resultat, iallafall spelmässigt.

Valdix förresten, mycket snack om honom nu. Är det verkligen bra att han kommer in och bla bla bla. Personligen ser jag inte det negativa i att Valdix kommer in i laget. Han känner många av spelarna (som enligt CG smsat och tjatat på att han ska komma) och publiken gillar honom. Jag ser gärna att han går in i Stefan formationen även om Guter verkligen har gjort det bra. Men Guter gjorde ett grymt jobb även i tredje kedjan.

Frågan är vad som händer med Tobias Holm? Eller är det ens en fråga längre? Känns som att han redan är utanför laget. Tyvärr är det jävligt tråkigt för Tobbe som jag personligen verkligen gillar och känner medlidande för...
- Åker bänkade Ragnar Karlsson till sin bostadsort Västervik och spelar nu?
- Får Anton Persson lira i Västervik då han behöver tid på sig att komma in i matchtempo?
- Blir någon utkickad från IK Oskarshamn och hur kommer det att påverka truppen..?
- Väger Valdix upp detta?

Det är så sjukt många frågor nu och vi kan bara vänta och se vad svaren blir.

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: